Thursday 23 August 2012

Serius Cool - GoNote : Komputer Riba Berkuasa Android (11 Gambar)


Komputer riba untuk sikecil

Google ada menghasilkan komputer riba Chromebook yang diperkasakan oleh Cbrome OS. Kami di Blogserius pernah beberapa kali bermain dengan komputer riba yang dibuat dengan kerjasama SAMSUNG setiap kali kami ke Googleplex di Kuala Lumpur. Malangnya di Malaysia Chromebook tidak dijual. Damn!

Kami suka dengan Chromebook tetapi kami rasakan jika ia mempunyai skrin sesentuh ianya pasti lebih menarik. Ergo Electornics, sebuah syarikat berpengkalan di UK hari ini menghasilkan the next best thing. Mereka menghasilkan GoNote, sebuah komputer riba yang menggunakan sistem operasi Android Ice Cream Sandwich. Ia juga mempunyai skrin sesentuh sebesar 10 inci serta papan kekunci QWERTY fizikal. GoNote mennggunakan pemproses 1.2 GHZ satu teras, RAM sebesar 1 GB serta muatan dalaman 8 Gigabyte. GoNote mensasarkan penjualan komputer riba mereka kepada golongan pelajar dan dengan harga semurah GBP 150 (RM 745) sebuah ianya pasti bakal menjadi pilihan ibu dan bapa yang cuba menjinak-jinakkan anak mereka dengan penggunaan komputer sebenar. GoNote didatangi dalam dua pilihan warna iaitu putih dan hitam.

Selain itu pihak Ergo Electronic juga menghasilkan GoTab, tablet Android ICS mereka dengan pemproses 1.2 GHz satu teras, RAM sebesar 1 GB dan muatan dalaman sebesar 16 Gibabyte. GoTab dijual pada harga GBP 179 (RM885) sebuah.





Laporan asal EnGadget

8 comments:

  1. kewl...tp rekaan laptop tu mcm rekaan laptop 10 thun lpas..

    ReplyDelete
  2. "GoTab, tablet Android ICS mereka dengan pemproses 1.2 GHz satu teras, RAM sebesar 1 GB dan muatan dalaman sebesar 16 Gibabyte. GoTab dijual pada harga GBP 179 (RM885) sebuah."

    tak gune...sedangkan boleh dpt 1.5 GHz dual core, RAM 1 GB, internal memory 16 GB, graphic Mali 400, dalam RM 350+/-. Mahal lah GoTab ni.

    ReplyDelete
  3. Sila bagi link RM 350 tu pls. Berminat lak. Pleaseee

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails