Tuesday 21 August 2012

Serius Cool - Selamat Eid Mubarak Dari Israel (13 Gambar)


Ediul Fitri Dari Jurusalem


Selamat Hari Raya yang ketiga? Kami di Blogserius sudah kembali bekerja sejak semalam. Anda semua bagaimana? Hari ini mari kita lihat bagaimana warga Islam di Israel menyambut Hari Raya Eidulfitri. Seperti di Malaysia mereka juga melawat serta membersihkan kubur sanak saudara yang sudah meninggal dunia. Jika di Malaysia kita menjirus air mawar, di Israel orang Islam membawa dahan pokor tamar yang kemudia diletakkan pada batu nisan. Di waktu malam pula mereka keluar berseronok di fun fair. Kita pula berseronok di shopping mall dan melayan wayang gambar filem bebal. Tak pun bukak TV dan membiarkan otak menjadi cecair kerana tertengok KPOPONYA RAYA yang sememangnya rancangan paling bodoh dalam sejarah hari raya.

Tahun ini pihak Israel melonggarkan sedikit syarat kemasukan warga Arab ke Israel bagi mereka melawat kaum kerabat dan Masjidil Aqsa. Tahun lalu hanya 13 000 pas kemasukan dibenarkan tetapi tahun ini lebih 120 000 dikeluarkan.

Thanks @PRASYS for the find

Foto oleh Uriel Sinai/Getty Images Europe







Laporan asal ZIMBIO

10 comments:

  1. dorg xde sibuk2 nk pegi jalan tar utk beli baju raya

    ReplyDelete
  2. Bohsia yahudi wa natalie portman x beraya kat israel ke...

    ReplyDelete
  3. kakak 2 bawak senapang sambil g beraya ke?

    ReplyDelete
  4. 'israel'?? apa tu? bukan nama tempat tu PALESTIN ke? ;p

    ReplyDelete
  5. tiada negara bernama Israel. sekian.

    ReplyDelete
  6. jauh lebih best dari beraya depan tv sambil tontong kpopnya raya, konsert2 raya murahan, filem2 melayu recycle dan cerita2 lawak murahan masa hari raya

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails