Friday, 12 July 2013

Serius Cool - Stadium Strahov : Stadium Terbesar Di Dunia (16 Gambar)


Woah!

Stadium Strahov di Prague, Republic Czech ialah stadium terbesar di dunia. Stadium mega ini mampu memuatkan 220 000 penonton pada satu-satu sama. Ianya dibina pada tahun 1926 sebagai stadium untuk pertunjukan gimnastik massa. Padang stadium mampu memuatkan 9 buah padang bolasepak. Selepas kejatuhan kerajaan komunis Czechoslovakia, stadium ini terbiar untuk beberapa tahun sebelum digunakan oleh kelab bolasepak Sparta Prague sebagai padang latihan mereka.  




Laporan asal Wikipedia

5 comments:

  1. Replies
    1. taknk wat perhimpunan blackout kat sini ke?kn org yg dtg ramai giler bru la leh muat hehe

      Watch English & Malay Movie Online Streaming @ ZirahNamia's Blog

      Delete
  2. mula2 tengok ingatkan saiz biasa je stdium ni.bila compare dgn stadium sebelah,besar gile.

    ReplyDelete
  3. kalo kt mesia ni padang tu dorang dh potong2 buat apartment ngn soping complex

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails