Friday, 19 July 2013

Serius - Dr Maza Tempelak Penyalahgunaan Agama Demi Keuntungan


Tengok!

Padan muka! 

IN B4 "dia ni wahhabi!"


24 comments:

  1. herm......isu lapuk....semua sama...dari atas sampai kebawah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm²...

      Watch English & Malay Movie Online Streaming @ ZirahNamia's Blog

      Delete
  2. tabarruk a.k.a mengambil berkat ~

    Sekarang tiba-tiba kekecohan berlaku ditimbulkan oleh geng-geng Wahhabi pasal ambil berkat minum air rendaman rambut nabi,serban nabi,baju nabi etc etc etc sampai tahap menuduh sesama muslim sebagai "musyrik"...

    Semoga Allah sembuhkan penyakit otak mereka dan betulkan semula urat-urat otak mereka yang putus agar mereka berhenti dari terus mengkafirkan umat islam dengan tuduhan "bidaah" dan "syirik"...

    Budaya kafir mengkafir ni sangat bahaya sebab nabi telah beri amaran bahawa menuduh seorang muslim sebagai kafir itu menyebabkan penuduhnya sendiri yang jatuh kafir...

    kalau fahaman takfir(suka mengkafirkan orang) ni berleluasa di kalangan orang awam,maka ramai yang akan "murtad" tanpa sedar nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pelik dgn org yg sebok nak gelar kn org lain wahabi..bak kata ka wardina sunni sgt ke kita ni kan..

      apa dr asri ckp tu aku setuju sgt..ntah2 kau ni tgk pon x terus komen kan???

      Delete
    2. aku rasa dia ni syiah ni... tu yg bengkek jer.. org ikut sunnah memang tak percaya air celop2 ni.. tpi gaya dia bercakap mcm pandai jer.. tin kosong memang berbunyi kuat

      Delete
    3. Aku tak dengar dia kafir syirik kan orang pun? ape yang ko cuba nak tuduh ni? yang dia cakap orang ambil keuntungan daripada benda2 macam ni, air anai2 bagai la. Isu skang PENYALAHGUNAAN AGAMA DEMI KEUNTUNGAN. Mungkin betul tabarruk yang ko cuba cakap tu, tapi betul ke semata-mata untuk keuntungan? Orang belajar agama tinggi mmg pandai cakap la.. tu pun kena tuduh syiah. Adoi.. itu.. batu ada dalam. haish~

      Delete
  3. coba kau baca tajuk topik sekali lagi.
    Okay, dah sudah? Meh...slow slow.
    Keyword: PENYALAHGUNAAN, KEUNTUNGAN
    Takder masalah kalau orang nak amalkan ambil berkat dari barang Rasulullah.
    Yang jadi hal tu, bila orang start meniaga keberkatan.
    Pernah dengar ke sahabat meniaga air rambut Nabi? Walaupun memang mereka ada? Pernah dengar Sahabat hantar khafilah berdagang, bertong-tong air zam zam celupan baju Nabi?
    Tak ada.
    Itu yang orang tegur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. khafilah abah kau. khalifah

      Delete
    2. Yg atas ni jgn suka2 nk maki org.. pegi belajar balik.. betul la dia tulis khafilah tu..

      Delete
    3. haha..khalifah = pemimpin. khafilah = rombongan yang berdagang.

      Delete
    4. hehe..kelakar wei kafilah dengan khalifah tak tau beza ni.
      betul la dalam ayat die tulis khafilah / kafilah tu. baco dulu betol-betol lain kali incik ben

      Delete
  4. ultra lord copy status facebook cikgu dia Ibnu battota owsem...
    dr maza mane ade tuduh kapir mengkapir.. tok guru ko tu, ibnu battota owsem yg selalu tuduh org tu wahabi la.. ape la...
    kadang2 aku pelik kenpa geng2 sufi/tarekat benci sgt dgn ulama salafi... ape yg Dr.maza tegur tu betol la.. ape lak yg salah?
    mmg la tabarruk tu dibenarkan , tp rambut tu sahih ke peningggalam Nabi Muhammad? ini yg ditegahkan oleh Dr Maza, bukannya isu tabarruk...
    sudah2la gelar org tu wahabi... jgn meninggi diri,jgn riak dgn ilmu...

    ReplyDelete
  5. MANUSIA atau lebih tepat melayu.... jika sudah tiada hujah dah nak lawan hujah org dia kan mula menggelar2 dan menyerang peribadi org.. ustaz Asri ni ramai da gelar dia wahabi.. dan org yg menggelar dia takde pon hujah Al-quran n hadis yg boleh memangkah hujah Ustaz Asri.. cara mudah nak patahkan hujah tuduh wahabi.. typical Malays

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha well..mmg mcm tu selalunya..xleh lawan kasi spin tajuk...sy setuju ngn anda

      Delete
  6. Hahaha..amik setepek kena. Sejadah yg boleh bg khusyuk smbyg, air karbonat dibaca 20 Juz al-quran, serunding dibaca ayat Quran,air dari anai2 yg mkn Quran, air zamzam campur dgn rambut nabi, macam2....

    ReplyDelete
  7. http://drmaza.com/home/wp-content/wahhabi.pdf

    jgn suke main tuduh dan fitnah org...klu diri xde ilmu :)

    ReplyDelete
  8. in b4 dr.maza memang lantang tetapi die pakar dalam hadis.. kita? sila renungkan...

    ReplyDelete
  9. label wahabi buat org skeptikal.. yg patut digunakan ialah "ultra konservetif"

    ReplyDelete
  10. Yang menyembuhkan sakit adalah dari Allah...bukan dari air zam2 celup rambut nabi la...air sarang anai2 yg makan Quran la...mende tu sume hanya alat yg membantu je..klo Allah kate sembuh.maka sembuh la sakit seseorg tu....mende nie boleh ke arah syirik sbb pe boleh menyebakn syirik? sbb lebih percaya air zam2 celup rambut nabi..air sarang anai2 yg makan Quran..air kabonat dibaca 30 juzuk Al-Quran dan lain2 lg daripada meminta doa dan pertolongan dari Allah...silap haribulan Allah dilupekan...fikir akal dan logic la..semua jawapan nie dah de dalam Al-Quran tinggal kte rajin kaji ayat2 Al-Quran je..

    ReplyDelete
  11. adik kena gali dalam sikit yer..baru ada penghayatan..lol

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails