Saturday 2 February 2013

Serius Sadis - Jambatan Runtuh Di China : Lori Bawa Mercun Meletup (13 Gambar)


RIP

Sebuah kemalangan yang sadis berlaku di provinsi Henan China semalam. Setakat ini 26 orang dilaporkan meninggal dunia apabila sebuah jambatan yang merentasi lebuhraya Lianhuo runtuh dan menyebabkan dua buah lori dan 10 buah kereta menjunam jatuh setingga 100 kaki ke bumi. Menurut laporan media China, salah sebuah lori dikatakan membawa mercun untuk perayaan tahun baru China dan lori ini meletup selepas kemalangan dan ini menyebabkan jumlah kematian meningkat. 

Pihak berkuasa China mengatakan jambatan runtuh kerana lori mercun ini meletup terlebih dahulu namun rakyat jelata tidak mempercayai berita yang dilaporkan. Mereka percaya kejadian jambatan baru yang runtuh sudah terlalu kerap berlaku di China dan kali ini lori membawa mercun digunakan oleh kerajaan untuk menutup jenayah korupsi ketika jambatan ini di bina.

Orang Chinapun dah bijak tak percaya berita milik kerajaan. Orang kita juga masih percaya Bulletin Utama. This is why China is great 




Laporan asal ChinaSmack

9 comments:

  1. klu tgk betul2...ni kegagalan jambatan tu sndiri. xde gaya mcm letupan berlaku pun... buletin utama, tu jew berita yg mampu utk org tgk... ahahahah...

    ReplyDelete
  2. buletin utama patut dibukukan dan dijadikan kitab suci, seluruh isi kandungannya hanya kebenaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan harakah ke yg patut dijadikan kitab suci?

      Delete
  3. Gua nampak babi...BABI detected hahahaha

    ReplyDelete
  4. jambatan ni runtuh sebab letupan mercun.. kenape?
    cbe tgk gambar ke 12 iaitu gambar 2nd last,
    divider jambatan yang tak runtuh itu hancur,
    dan kat divider tu kalo perasan ada besi terkeluar,
    so structure divider itu ialah steel reinforce concrete dan keadaannya hancur yg mana mungkin disebabkan letupan yang kuat dan sgt dekat yg berlaku sblm jambatan runtuh..
    tapi ape2 hal pon biar csi sane yang siasat...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails