Tuesday, 12 February 2013

Serius LOL - Hijab Rapunzelilah Edisi Sebenar



Oh my Hijabi!

Hijab Rapunzelilah menjadi realiti! 

Laporan asal Twitter @Mohd_Zamx

44 comments:

  1. 1st...no dah mula nk wt pelik2 tudung skng pon sah cukup pelik

    ReplyDelete
    Replies
    1. najib memalukan malaysia di mata dunia!

      Delete
    2. SAYA dapati di bahagian luar bibir kemaluan saya terdapat beberapa ketulan biji kecil seakan-akan bisul, tetapi ia tidak bernanah. Adakah ia sejenis ketumbuhan atau sebaliknya?

      Saya juga mendapati ketulan itu ada di dalam kemaluan saya, tetapi ia tidak menyakitkan cuma saya tidak selesa dan tertanya-tanya sama ada ia petanda sebarang penyakit.
      DIQA,
      Petaling Jaya, Selangor

      Delete
    3. INI SEMUA FESEN MINAH2 ENDONNNNNN!!!

      Delete
  2. Tak habis2 dgn 1st dia

    ReplyDelete
  3. Gaya Muslimah Tocang 2013 bakal bermula.

    #BANkami


    ReplyDelete
  4. niy confirm datin beli niy
    style
    datin kan

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. ataupun teknik gampang dan babik?

      Delete
  6. hey people!.. asalkan dah menutup bahagian dada. apa salahnye? tu sume terletaklah pada si pemakai. nak kutuk sangat fesyen muslimah. hesh korg ni, bab gamba pompuan pkai seksi fesyen tahape2 xde plak nak kutuk. fesyen ni ok je ak tgok. islam sendiri xde menghalang umat die dalam berfesyen asalkan kena pada ajarannye. never try to take things positively.. that's what humans are nowadays! marah ni.. marah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lol ni sah geng hijabi. Berapa byk kau lilit tudung kat kepala?

      Delete
    2. better then not to lilit anything around your aurat.. geng hijabis or not, this is the fact.
      pfft.. yang bertudung xlengkap xnak pulak tegur..
      nak pakai macamana baru okay pon xtau lah

      Delete
    3. no offense but this style agak over.nak berhijab tapi dah menyerupai rambut camno tuh?

      Delete
    4. xpe.. asalkan basic die tu kene. auratnya bertutup, dadanya pon bertutup. over keh? to me, xover pon. comel je patung belah kiri tu. mana tau kat manusia lagi okey..

      it's just penat, muslimah bru nk mmplbagikn fesyen, ade je pengkritik hina bagai. cmne org nk ttrik untk ttp aurat cmni?xsalah pon kalau xsilap sy. dp fabrik je pon gye rmbut tu. kalau betul xboleh, tunjukkan nas nye.

      Delete
    5. yes. maybe kaler oren tu oke lagi dr merah tu. boleh lah diterima dr fesyen bonggol unta dgn kain buruk yg menyerupai rambut manusia tu. -sigh

      Delete
    6. balik belajar agama dulu sampai abis..aurat ikut syariat macamana..tabarruj atau tidak..-Zul

      Delete
    7. ye. sy ade memikirkan soal tabarruj di sini. tetapi tidaklah terlalu over kan stail ni. sy kat sini melihat pada stail tudung tu. tabarruj ni datang bile berhias secara berlebih-lebihan. make-up berlrbihan, wangi-wangian yang menarik perhatian orang. setakat tudung ni saja, tidak sampai tabarruj pada penglihatan saya.

      maaflah kalau sy salah. saya xsuka lah org asyik hina2 fesyen tudung nih. salah satu aurat yang perlu ditutup diketengahkan. alhamdulillah

      untuk menuju ke arah muslimah yang sempurna perlukan langkah demi langkah. ini salah satu tarikan untuk wanita yg lain bertudung, mcam yang sy ckap awal2 lagi. bergantung pada si pemakai. jgan terus kritik je smpai nk kutuk bermcam2

      Delete
    8. Tuhan dah tahu kita luar dan dalam. xde yang tersembunyi. tp kenapa kita nak tutup aurat?

      my personal view: aurat ditutup sebagai satu tanda hormat kepada pencipta kita. bila xde hormat tu yang berani dedah sana sini.

      kenapa wanita disuruh menutup aurat lebih banyak dari lelaki?
      kerana wanita adalah terlalu istimewa disisi Islam dan keistimewaan itu hanya dikongsi pada yang layak iaitu suami. :)

      Delete
    9. semuanya berbalik kepada niat kita..nak berfesyen sebab nak please sapa? Allah ke orang lain? kalau dah pakai tudung lilit mcm dandan rambut tu tak menarik pandangan mata orang ke? bukannya nak suruh pakai sampai orang tak teringin pandang langsung, cuma beringat lah.. the key is modesty after all. so pandai2la fikir

      Delete
    10. sy pun fikir pasal tabarruj kat cni..walaupun bertudung tutup dada sekalipun,tapi kalau berlebih-lebihan dalam berhias,itupun tak boleh dan wajib dielakkan...

      Delete
    11. cakap je la nko suka pakai tudung lima nam lapis dgn sanggul mcm bonggol unta tak payah nak justify dgn agama. alasan

      Delete
    12. nak bisjut?

      Delete
    13. Tutup aurat utk dpt keredhaan Allah..kalau setakat nk puaskan diri sendiri dan org lain..sendiri phm la..

      pda pndpt sya designer2 fesyen ni wajib di tarbiahkan dulu..psl design mereka dia ni lah rmi menjerumus ke lembah...

      realiti designer di MALAYSIA ni mcmana rupenyee??anda nilaikan lah.

      Delete
    14. hukumnya mudah je..kalau pakai rambut palsu untuk menutup rambut asal adalah haram..yg ni pun sama la. tudung bukan sekadar tentang aurat..tapi modesty. Sebab apa nk buat mnyerupai rambut? ke sebab nak sangat tunjuk rambut..so, dpt tnjuk tundung bntuk rmbut pun cukup la sbb x dpt tnjuk rmbut asal.

      Delete
    15. pakai tudung, tutup dada, lilit2 tapi shape badan still nmpk xbetul gak saudari.klu shape lawa xpe la.haha

      Delete
  7. Homai... Aku ingat dongeng celup rapunzelilah terhad utk citer budak2 je. This is getting ridiculous

    ReplyDelete
  8. nak JIMAT BIL ELEKTRIK? nak JIMAT PETROL? sukakan BARANG RARE?
    sila lawati --> Perkakas Pintar

    ReplyDelete
  9. memang nadhirr

    ReplyDelete
  10. macam rambut palsu era baru. apa hukum pakai rambut palsu.

    ReplyDelete
  11. are you ready for BN?

    ReplyDelete
  12. buruknyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    ReplyDelete
  13. eh anon dah boleh kembali beraja??? bosan kan bile takde anon... asik muka2 same je komen... skema plaktu komen2nyer...

    ReplyDelete
  14. pakaila pape pn, janji tutup aurat dan tk berlebih2.. btul ke bohong ??/

    ReplyDelete
  15. apasal la bodoh sgt tudung ni. dah xda design lain?

    ReplyDelete
  16. tutup aurat mendenye? TUDUNG TU PENDEK LAH,sapa kata tutup dada, yg lebih mcm rambut tu jer yg panjang...haish,kalau yer pun nak berfesyen,hagak2 la pun...bertudung tu tak wajib, menutup aurat tu yg wajib...sendiri mau ingatlah...Allah s.w.t nak kita sentiasa kemas dan bersih supaya senang nk beribadah tp kalo gini, buat org tgk pun tak senang, bek tak yah ...bersederhanalah dlm berfesyen....just my 2 cents...:)

    ReplyDelete
  17. as salam, pd pandangan sy lebih baik baca secara diam tak perlu nak komen yang bukan-bukan kalau nak komen komen lah benda yang membangun atau positive, kalau asyik komen yg buruk dan negetive bila orang melayu nak berjaya, kita ni orang melayu perlu berfikiran matang dan kehadapan tapi jangan lupa agama, supaya tidak ditindas kemudian hari. jangan kita sesama islam kutuk mengutuk sama2lah kita membangun harap semua faham , maaf buakan nak menyingung tp minta fikir sejenak -wasalam-

    ReplyDelete
  18. tak lama pasni kua la baju bentuk baju bogel pla knknkn? i just cant wait.

    ReplyDelete
  19. baju bentuk bogel dah keluar dah. Carik kat blog ni.... :)

    ReplyDelete
  20. bogel..??

    ...............
    Berhati-hati dengan unsur Hijabster Jahiliyah:

    SUMBER: http://leggingseksi.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. haha...disini ade cerita...org melayu nie hebat...tanah melayu nie melayu yg punyer...org melayu nie pantas dlm berkira...sbb tu org melayu x pernah berkira...kalo berkira pantas ler jadi nyer mereka...-KETUA SAINTIS MALAYSIA-

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails