Sunday, 4 November 2012

Serius Cool - Apartment Kediaman Pelajar Di Sepanyol (9 Gambar)


Time for one!

Sudah agak lama kami tidak paparkan kolej kediaman pelajar di laman kami ini. Hari ini mari kita ke Gandia Sepanyol. Di bandar yang ini sebuah kompleks kediaman pelajar di bina untuk pelajar universiti berhampiran. Ianya seakan komplek kediaman pelajar Tietgenkollegiet Copenhagen dimana pelajar dari beberapa universiti tinggal di tempat kediaman  yang sama. Ini menambahkan interaksi antara pelajar berlainan universiti. Terdapat 102 apartment kesemuanya .Setiap apartment pelajar adalah sebesar 30-45 meter persegi dan dilengkapi dapurnya sendiri. Selain tempat kediaman. kompleks ini menempatkan dobi, dewan makan, gimnasium dan ruang awam.



Laporan asal ArchDaily

25 comments:

  1. kalo la hostel kat malaysia cam ni...

    ReplyDelete
  2. dlm cam biasa je.. tapi jgnlah bandingkan dgn UITM dah berdekad tu.

    ReplyDelete
  3. blh bercampur jantan betina..

    ReplyDelete
  4. agak2 berapa yuran kolej? =.=

    ReplyDelete
  5. satu benda yang pasti kesan besar perbezaan antara hostel student kat malaysia dgn kat negara-negara lain: DAPUR

    hostel kat malaysia tak bagi masak dan takde dapur, menghasilkan mahasiswa tak reti masak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kna ada dapur la bila kedai² dah tutup kul 7 mlm, lg pun kt eropah xbyk atau xde warong mkn cam msia, mamak 24 jam pun xde... kalo kluar mlm bar ade la... mkn ringan² dan acohol.. lg pun org eropah x masak beria cam org msia...

      Delete
    2. kat tempat aku ada je lagi kedai yg jual makanan sampai pukul 12. tapi kalau beli makanan nak dekat 6 euro, kalau masak sendiri tak sampai 2 euro pun. byk dpt jimat bila ada dapur.

      Delete
    3. tempat ko kat mana ja , cuba g tau sikit.

      Delete
  6. Ada dapur tapi microwave dan cerek air asyik hilang sebab ada pelajar xdak akai dok tapaw masuk bilik sendiri dan peti sejuk yang asyik kosong sbb ada bebudak xdak duit dok rembat makanan orang lain. Camner nak masak ? Hahahahaha.

    ReplyDelete
  7. A nice place for a College Fuck Fest!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bole x rentikan ayat yg konon2 nk reply msj org lain walhal yg sebenarnya nk promote blog sendiri? Puiiihh

      Delete
  8. looks like someone menstruate all over the building

    ReplyDelete
  9. superb!! kat malaysia ble la nk wat cmni..huhu

    ReplyDelete
  10. Awesome.......
    anon dah pupus ke????
    Yahoooooooooo...

    ReplyDelete
  11. cool giler. siap ada tempat jamming lg. bleh release tension pas penat study.

    ReplyDelete
  12. Alah, ni semua Komputer je.
    Hasilnya tak sama seperti komputer.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails