Sunday 11 November 2012

Serius Klasik - Sekitar Pelancaran Windows 95 (10 Gambar)


Mesin cahaya masa

Oh Windows 95, sistem operasi perkomputeran yang membuatkan Microsoft menjadi gergasi perisian komputer dunia. Ia merupakan sistem operasi 32 bit pertama Microsoft dan sistem operasi yang memperkenalkan butang START yang kemudian menjadi fungsi ikonik komputer Windows. Dua minggu yang lalu Windows 8 diperkanalkan dan antaramuka biasa Windows yang sudah digunakan sejak Win95 dibuang dan digantikan dengan Windows 8 UI (formerly known as Metro). Sambutan yang diterima sangat menggalakkan dan kami suka dengan revolusi antaramuka Win8. Tetapi kami miss kegilaan zaman 90-an apabila sistem operasi baru diperkenalkan. Jadi hari ini mari kita mengimbau kembali bagaimana GEEKS dan NERDS menyambut kelahiran Win 95 ke dunia. Sungguh retro!



Laporan asal Retronaut

9 comments:

  1. Puas dari zaman sekolah menggunakan MSDos, bila tibanya revolusi Win95, terasa begitu canggihnya OS tu. Sekarang Win8 pula. Terasa pula tua nya aku ni.

    ReplyDelete
  2. uishhh gile ah... teringat waktu dolu2 dekat umah pakai windows 95. sungguh vintage hahaha. tapi takdelah vintage sangat kot.


    follow and buka blog ini.
    http://theeytahcollection.blogspot.com/
    boleh beli shawl. boleh beli beg yang cantik2 dengan harga yang berpatutan
    jangan lupa =)

    ReplyDelete
  3. memang terkenang la saat windows 95.. tunggu loading seminit pun relex lagi, skrang ni lambat 5 saat pun complain.. hahahaha..

    polaroid photobooth for wedding and events.
    http://awesomeklicks.blogspot.com/

    Tenkiu.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails