Tuesday, 30 October 2012

Serius Cool - Sekolah Tadika Yang Ceria Di Paris (8 Gambar)


Ecole Maternell

Di Malaysia tadika biasanya ialah rumah di taman perumahan yang diubah suai. Untuk memberikan kelainan dinding tadika di Malaysia diconteng dengan warna terang dan karakter kartun yang dilukis dengan huduh. Mickey Mouse telinga besar sebelah dan Doraemon mata crazy eyes. I tell ya kids, I am scared of the kindergardens in Malaysia coz they look like crazy houses. 

So anyways di Perancis tadika mereka lebih stylo dan ceria. Ini ialah sebuah tadika yang terletak di Rue De Javelo Paris. Bangunannya nampak ceria tanpa perlu lukisan watak kartun yang bangang. Tingkap berbentuk kotaknya pula merupakan kubikel kecil yang menjadi tempat si kecil bermain. Sangat comel. Mohon kerajaan akan menghasilkan Tadika Cantik 1 Malaysia. Tadika dinding conteng-conteng adalah menjengkelkan. Plus... let's be honest. How many kids these days watch Mickey Mouse or Doraemon? They like Spongebob now. 



Laporan asal ArchDaily

11 comments:

  1. 1Indonesia Selamanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. tadika permata negara ilham isteri pm rosmah mansor lg hebat la dari tadika tu

      Delete
  2. indonesia babi selamanya

    ReplyDelete
    Replies





















































































































































































































































































































































































































































































































































































    1. indon bodoh konek kecik

      Delete
  3. pukimak aku first gak at last!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ……..…../´¯/)……….. (\¯`\
      …………/….//……….. …\\….\
      ………../….//………… ….\\….\
      …../´¯/…./´¯\………../¯ `\….\¯`\
      .././…/…./…./.|_……_| .\….\….\…\.\..
      (.(….(….(…./.)..)..(..(. \….)….)….).)
      .\…………….\/…/….\. ..\/……………./
      ..\…………….. /……..\……………..…/
      ….\…………..(………. ..)……………./
      amek ko!

      Delete
  4. nanti mak dah ada anak nyah.. mak nak hanta kat tadika ni.. tak mainla tadika kemas.. since laki mak french.. so senang la.. FYI.. laki mak si christophe lemaitre tu.. uol kenal tak?? ape bodoh banggang kalau tak kenal nyah!!.. bile lah anak mak nak lahir ni..(usap perut mak yang mulus ni)

    XOXO mrs lemaitre

    ReplyDelete
  5. Better Than Chinese di mana Tadika Kecik, cikgu pulak brutal.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails