Monday 10 June 2013

Serius Sadis - Tempat Paling Sukar Bekerja Sebagai Seorang Pengutip Sampah


#ManlyTears

Ingat lagi video PAG PAG tempohari? Well ianya dari siri TV Toughest Place To Be A ....keluaran BBC. Di Youtube ada banyak episod dipaparkan tetapi episod Filipina dan Indonesia membuatkan aku sedih. Mari ke  Indonesia di mana seorang pemandu lori sampah di London tinggal selama seminggu di Jakarta dan menjadi pegutip sampah di sana. Apa yang anda akan tonton akan membuatkan anda marah, sedih, kecewa dan insaf dengan rezeki yang anda perolehi sekarang. Dokumentari ini panjang tetapi kami gerenti selepas menonton anda pasti tidak akan merungut tentang hidup anda..... for at least 2 weeks. 


6 comments:

  1. cuba dtg malaysia tgk...hahaha

    ReplyDelete
  2. Ms kt England, dia kje angkut smpah tp bole rilek2 lg. Siap jumpa laptop+kamera lg dlm plastik smpah. Kena kt Indon... amik!

    ReplyDelete
  3. 1 Jam aku tgk..mmg sedih..cni la bila Govt korup..takde sistem..rasuah dan sikap manusia yg pentingkan diri..go green Man!

    ReplyDelete
  4. Apa kata buat dokumentari pasal mereka yg meyisih sampah ni di Malaysia. Ada tak yg teruk macam di Indonesia ni. Rasa rasanya ada juga kot tapi tak la teruk sangat.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails