Friday, 28 June 2013

Serius LOL - #OhMyJawi : Siapa Ajar Eja Jawi Macam Ini?


Hahaha!

Apa ini?.................... mesti tak pernah pergi sekolah agama!




Laporan asal Twitter HafifiMahmood

13 comments:

  1. hahahah...suroh sekolah agama taknak...tu yg eja mcmtu tu..

    ReplyDelete
  2. Non muslim mmg tak tau apa yg kelakar. Mcm aku nii o.O

    ReplyDelete
    Replies
    1. Susunan huruf jawi tu sepatutnya dari kanan ke kiri, tapi kat papan tu ditulis terbalik, dari kiri ke kanan.. tu je la yang lawak pun..

      Delete
    2. orang arab kristian pun guna tulisan arab mesti paham lawak ni

      Delete
    3. Ahhh. I see. Thanks :))

      Delete
    4. ben xii, hanya org arab kristian yang tahu cakap malaysia jer paham

      Delete
  3. Vee Lea : tulisan jawi sepatutnya ditulis dr kanan ke kiri..
    gmbr atas tu dr kiri ke kanan... dah mcm tulisan rumi.. baik tkyh translate... lol

    ReplyDelete
  4. Sebenarnya aku pernah tulis JAWI dari kiri ke kanan masa kelas belajar JAWI. Entah kenapa aku pun tak tahu. Member sebelah tegur, baru aku perasan. :)

    ReplyDelete
  5. loh x de sapa2 nak inform tuan kedai tu ke? kesian lak hahah...

    ReplyDelete
  6. aku rasa toke kedai ni bukan orang melayu pun, mungkin orang cina. takpa kalau salah boleh diajar...

    ReplyDelete
  7. ni dah jadi teruk lagi dari jawi Samsung. lol.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails