Monday 3 September 2012

Serius Konsep - Konsep Telefon Facebook (8 Gambar)


Like!

Telefon Facebook bukanlah sesuatu yang baru. Lebih kurang dua tahun yang lalu HTC dan Facebook bekerjasama menghasilkan HTC ChaCha dan Salsa yang dilengkapi butang khas hanya untuk melancarkan aplikasi Facebook. Terdapat ura-ura mengatakan Zuckerberg sedang bekerjasama dengan HTC sekali lagi bagi menghasilkan telefon Facebook yang baru menjelang pertengahan 2013. Buat masa ini tiada siapa tahu bagaimana rupa telefon pintar ini dan sistem operasi apakah yang bakal digunakan. Ini menyebabkan beberapa orang pereka melakukan rekaan telefon Facebook mereka sendiri.

Blue Experience 2
ialah konsep rekaan Tolga Tuncer. Ia berbentuk kotak kerana ia juga berfungsi sebagai telefon Instagram (yang sudah dibeli Facebook). Bila diletakkan di atas meja Blue Experience 2 boleh dijadikan bingkai gambar Instagram. Ia dilengkapi roda pentatal fizikal yang memudahkan anda mentatal susur masa dan filter di dalam aplikasi Instagram. Ia juga dilengkapi skrin sesentuh LCD 3.1". Tidak seperti telefon biasa, mikrofon dan earphone telefoninya terletak pada bahagian belakang. Menurut Tolga, ini adalah bagi memastikan skrin sesentuh tidak dikotori dengan minyak apabila ia dilekapkan kepada muka pengguna ketika menggunakan telefon. Nice idea tetapi malangnya orang zaman sekarang dah malas dengan Facebook.






Laporan asal Tolga Tuncer

14 comments:

  1. Samsung > Apple. Hands down.

    ReplyDelete
  2. Nice design actually. Kalau aku Facebook addict, I wouldn't mind buying it. Maybe aku akan beli semata-mata utuk dijadikan MP3? Heheh... Eh, apsal macam tak ada port untuk jack 3.5?

    ReplyDelete
  3. cadangan obe wat hp blogserius.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pastu pakai custom android, asal unlock jek dia tnya,"ko serius ke"? bila unlock lagi, dia tnya, "serius??"

      Delete
  4. Sila layari blog saya. blog tentang kesihatan seperti tips kesihatan dan pengurusan berat badan. :)
    http://malaysiaherbalife4u.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. baguslah...bende2 mcm ni nak dihebahkan...bnde yang pro yahudi org heboh...amcm sdare kite yg kne bom? ad kesah? xkan? muhasabah lah sikit derr

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmm laptop yg hang pakai pun yahudi buat. Laptop dakyah freemason illuminati nak mind control slow2. TIIDDAAAAAKKKKK!

      Delete
  6. setuju, org dah kurang berFB,tgk la 2-3 tahun lagi camne

    ReplyDelete
  7. Sekarang memang penting gilerr tepon bimbit ni.. dari budak sampai warga emas guna tepon bimbit..
    Tapi simkadnya tetap kena topup kannn
    Kalau Simkadnya beri kita duit mesti semua nak kannn

    Klik Kat Nama... Akan Angah Kongsikan Camna Simkad Boleh beri kita DUIT.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails