Friday 14 September 2012

Serius - Apartment Bernilai RM186 Juta Di Hong Kong


Ada wang ada apartment!

Harga hartanah di Hong Kong memang terkenal mahalnya. In fact Hong Kong terletak di tangga teratas ranking negara dengan kos sara diri termahal dunia untuk expatriat untuk tahun 2012. Jadi tidak mengejutkan apabila sebuah apartment di Opus Hong Kong baru-baru ini terjual dengan harga RM 186 Juta (HK 470 Juta). Apartment mewah ini sebesar 6700 kaki persegi dan memenuhi seluruh tingkat lapan apartment yang direka oleh arkitek ternama Frank Gehry. Kepada yang kurang mengenali Frank, beliau mereka Muzium Seni Gugenheim di Bilbao dan Dancing House di Prague. Apartment di Opus Hong Kong ini merupakan apartment termahal di Asia dan kedua termahal. Apartment termahal di dunia terletak di One Hyde Park London yang terjual pada harga USD 105 Juta (RM 320 Juta) Mei yang lalu. Sungguh mahal! Kami di Blogserius beli apartment di KL tak sampai 200 ribu pun dah terberak nak bayar. Tak boleh fikir macamana nak bayar RM 186 Juta!






Laporan asal Izismile

15 comments:

  1. kembalikan hong kong kepada British!!!

    ReplyDelete
  2. Tingkat 8 ? Mungkin berkaitan dengan kepercayaan masyarakat cina tentang no.8. Kan bagi dorang angka 8 adalah angka yang bertuah. Sebab tue gak jadi mahal. Ditambah plak dengan rekaan dalaman dan harga hartanah di Hong kong. Hehehehe.

    ReplyDelete
  3. korang carik kat google rumah flat hong kong memang sadis habis... flat dia ada satu bilik kecik je kat situ la sumbat meja dapur katil tv... kesian sungguh... terima kasih kerajaan barizan nazional kerana telah membangunkan negara malaysia yg terjinta ini...

    ReplyDelete
  4. Bli la apartment kalau mampu & this jewish architect will proud of you! Hail yaweh!

    ReplyDelete
  5. ...jackpot...jackpot...come to me....

    ReplyDelete
  6. hartanah maklumat hartanah untuk di malaysia http://listproperty-2u.blogspot.com/

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails