Tuesday, 27 August 2013

Serius LOL - Respesi Perkahwinan Edisi Cheapo (10 Gambar)


Jimat Modal

Sebuah akhbar tempatan melaporkan secara purata pasangan Melayu sekarang meminjam RM 85 000 semata-mata untuk mengadakan majlis perkahwinan. Belum apa-apa lagi pasangan yang baru bernikah sudah berhutang. Statistik JAKIM pula menunjukkan masalah kewangan juga merupakan faktor utama mengapa pasangan memilih untuk bercerai. Jelas disini orang Melayu membelanjakan terlalu banyak duit untuk berkahwin. This is stupid and irresponsible. Mungkin kita harus lebih prudent dalam berbelanja. Kita tidak perlukan majilis resepsi yang gah. Tak perlu hotel 19 bintang dan bertukar busana sebanyak 7 kali untuk menunjukkan anda berkahwin. I mean seriously when I got married we had a small wedding. We spend our money furnishing our house. This is more logical

Jadi mungkin kita harus berjimat seperti pasangan Steven dan Emily Asher yang hanya membelanjakan GBP 150 (RM 498) untuk menjamu 33 tetamu resepsi mereka di McDonalds. Pasangan dari Bristol UK ini mengadakan resepsi mereka di restoran makanan segera kerana ianya lebih ekonomikal. Damn right! 

IN B4 "aku nak buat resepsi kat kedai mamak!"




Laporan asal Mirror

8 comments:

  1. ini baru sharia compliant..bab jimat la..

    ReplyDelete
  2. biar simple janji bahagia...tak guna jg buat mjlis berabis duit tp tak bahagia (bingung dan asyik gaduh pasal nak byar loan..)

    ReplyDelete
  3. gambar no3, muka yang tak pakai spek tu hahahhaaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha juga....muka dia macam witch kan?

      Delete
  4. semoga berbahagia ke anak cucu

    My recent post : Lagi Hujan CPUV

    ReplyDelete
  5. logiknya gitu la... kenduri kecik pun okay dah, asal kenduri....janji orang tahu kau kawin.
    Kalau tengok Bujang Lapuk, ada cerita laki bini kawin beranak pinak pun, hotang kawin tak settle. Dari dulu rupanya penyakit ni dah ada.

    ReplyDelete
  6. org malaysia nak buat camni? kerat jari obe bagi anjing makan la. org malaysia punya ego blagak lagi gabak dari mat saleh kapior. org malysia sggup berparang bertumbuk lepas kawin asal kenduri kawin lagi megah dari kenduri pm.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails