Thursday, 22 August 2013

Serius LOL - #OhMyMalay - Mari Tengok Iklan Dalam Bahasa Sabah!


Yeah!

Ini iklan bahasa Sabah bah!




Laporan asal Twitter Juanhazwan

22 comments:

  1. patut ada rancangan.belajar sabahan language

    ReplyDelete
  2. ta patuk ular...aku terguling - guling di sini la weh...:P

    ReplyDelete
  3. i'm a sabahan n for your info this is not a sabahan language..ni penjual ubat orang indon tgk bahasa 2 pun tau sudah...org sabah tulen bukan ckp mcm ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya btul bah tu,ni yg banyak ada di pasar tanjung kali...hehe

      Delete
    2. ak stuju tp org sabah pelat skit tp aku suke bila sebut cermin jd seramin.....*joke

      Delete
    3. Kalau boleh=buli tu maknanya betullah sabahan tulen.

      Delete
    4. ini badjau bah.... truly sabahan...

      Delete
  4. gigitan hanjing . hanjing kamu

    ReplyDelete
  5. Lumpu (lumpuh) pun boleh baik. :)

    ReplyDelete
  6. bahasa sabah mmg unik.... sabahan mgunakan perkataan yg guna huruf 'e' ,dengan huruf 'a'..... contoh : Boleh, perempuan,(bahasa baku) , Bulih ,parampuan(sabahan)....

    lagi satu..awek2(sumandak) sabah cun2 wooo.... semakin ke pedalamn semakin cun awek sabah... nak2 plak yg dr etnik kadazan dusun...

    rindu gua kt sabah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa lu belum jumpa gadis Lundayeh.....muahhh...cun melecun.!!!

      Delete
  7. ni bahasa pak2 indon yg berjual d Sabah ler...tak semestinya iklan ni dijumpaan di sabah terus bahasa Sabah...Sabah ni FYI banyak pendatang sama ada legal or x legal..Indon, Pakistan, Pilinpin..jgn pula bila p Sabah npak ramai bebudak merayau2 trus ckap tu anak orang Sabah..tu anak pilipin2 dari pulau daya dan kmpung air..1 lg klu pergi Centre Point jgn terkejut terutama ujung minggu ramai remaja2 berpakaian ala2 rock akapak zaman 80'an tu kebanyakan bukan local sabahan..sekadar sharing.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kt sabah ramai filipino..fakfilipino!~~

      Delete
  8. tolong la. mgaku sabahan tp nda tau ni bahasa apa.

    ratsun, matcam2, putcuk. ketara ni badjau / bajau!

    ReplyDelete
  9. tanak isai tiii??
    sukasuka saja si admin sakap bahasa siaurang masam tu...
    sia kasi minum kau garamason nanti...


    heheheheheh... :-D

    ReplyDelete
  10. badjau ni buss.. bukan indonesia.. matsam2 bah kamurang ni.. aramai ti!

    ReplyDelete
  11. buli hubungi n. talipun patsik kadil

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails