Wednesday 5 September 2012

Serius Cool - Muzium Anatomi Grant Di London (17 Gambar)


Muzium Natang.......

Grant Museum of Zoology ialah muzium anatomi haiwan yang dimiliki oleh University College London. Muzium ini mempunyai lebih dari 65000 spesimen haiwan yang digunakan pelajar kajian zoologi. Muzium ini pada asalnya merupakan koleksi spesimen peribadi Dr Robert Edmond Grant, professor pertama di dalam bidang zoologi dan perbezaan anatomi di dunia. Muzium ini dibuka pada tahun 1928 dan ia mempunyai koleksi haiwan yang impresif seperti spesimen burung DODO dan Thylacine Tasmanian Tiger yang kini sudahpun pupus. Spesimen di muzium ini terdiri dari rangka, haiwan yang awet dan juga organ yang diawet di dalam balang alkohol.

Kami pernah melawat London Museum of Natural History dan spesimen yang dipamerkan memang mengujakan kami tetapi nampaknya Grant Museum of Zoologi mempunyai spesimen yang lebih mind fuck seperti otak haiwan dan kepala chimpanzi yang diawet separuh!







Laporan asal DailyMail

9 comments:

  1. JOM SINGGAH SERTA FOLLOW
    www.amirulhakim1996.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. bila nak ada muzium macam nie di Malaysia yer...

    ReplyDelete
  3. lol yg pupus tasmanian tiger,bukan tasmanian devil

    ReplyDelete
  4. ini tak cukup hebat... kat malaysia muzium hantu pun ada... tah macam mana diorg boleh tangkap dan pamerkan segala bapak jembalang pontianak jenglot penanggal toyol saka...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails