Thursday, 8 May 2014

Serius Cool - Poster Filem Versi Animated GIF (16 Gambar)


Too Cool!

Majoriti wayang di Malaysia kini menggunakan TV LED untuk memaparkan poster filem yang ditayangkan. Kami rasakan ianya such a waste of good 46" LED jika hanya gambar statik dipaparkan. Alangkah baiknya jika poster bergerak digunakan. Ini adalah beberapa konsep poster beranimasi yang dihasilkan beberapa peminat filem klasik yang kami temui. Wow...... TOO COOL!

 
















Laporan asal Wired

13 comments:

  1. Oh Rozana

    keheningan malam ini yang membuatku sedih
    sembilu rasa mengiris bisjut & royi di relung hati
    bangla teriak dan ingin tumpahkan segudang tangis
    mengapa jadi bisjut & royi terasa miris

    Oh Rozana

    Bisjut & royi berkecamuk di dalam jiwa
    Galau dan gundah mengelayuti sukma
    Meradang dan Kecewa akibat bangla
    Pandanganku melayang jauh ketatapan hampa
    Imajinasi melayang bersama bisjut & royi

    Oh Rozana

    Pedih…Hati ini
    mengapa jadi pedih yang kurasakan
    Mengapa jadi sepi dalam hiruk pikuk keramaian jejaka bangla
    mengapa berubah jadi bisjut & royi
    mengapa semua menjadi tak indah tuk kupandang

    Oh Rozana

    Aku terpaku sendirian dalam pekat malam .
    Terkurung dalam dekap risau kegalauan
    Terkungkung dalam kepedihan dan kesedihan
    Terpasung di sudut kedai bisjut & royi

    Oh Rozana

    Kegundahan telah membunuh rasa kantuk
    mungkin kuterjaga semalam suntuk
    mencari seketul bisjut & royi
    dalam hening sunyi ku berlari membawa bisjut & royi
    dalam duka ku cuba memakan bisjut & royi
    coba bertahan dan temukan seketul bisjut
    dalam asa kuberharap dapatkan bisjut & royi

    Nak bisjut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Empat hari lepas ketika makan malam bersama teman dari Arab Saudi di sebuah restoran mewah di pinggir kota London saya sengaja “kacau” kawan saya yang berbangsa Arab dgn bertanya,
      “Kenapa kami sebagai orang Islam diperlakukan sebagai bangsa “kelas kedua” di negara Arab? Bukankah kami menyumbang kepada pembangunan ekonomi negara kamu juga? Anak kami lahir dan membesar di negara kamu. Mereka lebih menyintai negara kamu dan menganggap ia sebagai negara sendiri berbanding Malaysia. Bukankah Islam meminta kita berlaku adil tanpa mengira bangsa?”, provokasi saya sambil perlahan-lahan menjauhkan diri saya daripada beliau yang sedang memegang garfu.
      Selesai mengunyah ayam tandoori kawan saya menjawab,
      “Di situ ada premis yang mengelirukan wahai saudaraku.
      Kamu menyebut satu aspek yg benar dalam Islam namun kamu lupa aspek keadilan yang lain dalam Islam iaitu menghormati “hak pemilikan tuan rumah” di tempat mereka sendiri.
      Andaikata engkau mempunyai hak yang sama seperti kami, apakah kelebihan kami dan nasab keturunan kami di negara tanah air kami sendiri? Kamu mahu kemewahan negara kami namun kamu tidak pula mahu kemewahan tersebut diutamakan kepada yang lebih berhak di kalangan kami. Di dalam Islam sendiri, warisan harta diutamakan kepada sanak keluarga yg terdekat. Inikan pula isu pemilikan tanah dan negara. Sudah pasti yg lebih berhak adalah kerabat kami sendiri sebelum saudara seagama kami yang berada di bumi Malaysia. Sekalipun anak lelaki kamu berkahwin dengan anak perempuan aku, andaikata aku mati pemilikan harta aku tidak diberikan kepada anak lelaki kamu.
      Di dunia, harta dan material diutamakan mengikut pertalian darah dan hubungan keluarga. Manakala di akhirat, kemuliaan di syurga akan dinilai berdasarkan kpd ketakwaan kepada Allah tanpa melihat kepada warna kulit atau bangsa.
      Manakala premis kamu berkenaan cara bangsa Arab melayan kamu sebagai “kelas kedua”, janganlah mengelirukan kerosakan akhlak kami dengan kelemahan sistem pengurusan negara.
      Kerosakan akhlak kami ketika bermuamalah adalah kerana urusan hati kami yang lemah manakala ketidakcekapan sistem urus tadbir kami adalah kerana urusan kepemimpinan yg lemah.
      Kedua-duanya berkait rapat dengan ajaran Islam namun diselesaikan oleh disiplin yang berbeza. Satu masalah diselesaikan dengan kelembutan hati dan bertaqarrub kepada Allah manakala satu lagi masalah diselesaikan dengan peningkatan disiplin dan profesionalisme dalam perlaksanaan suatu kerja.”
      Saya tersenyum mendengar penjelasan beliau dan ketika saya mahu memasukkan makanan ke dalam mulut saya dia pula bertanya, “yang kamu nak menuntut hak itu dan ini di tanah Arab kamu sendiri bagaimana? Adakah kamu dan anak kamu sudah mahir berbahasa Arab?
      Jangan nak tuntut pelbagai hak tapi nak berkhutbah dalam bahasa tempatan sendiri pun belum tentu sudah dikuasai.”
      Giliran saya pula tersipu-sipu.
      Wallahua’lam.
      - Abu Ameen-
      Arab Saudi
      www.arusbaru.my

      Delete
    2. Oh Orang Cerdik

      Jangan la kau besedih
      pabila sembilu rasa mengiris bisjut & royi di relung hati
      tatkala bangla teriak dan ingin tumpahkan segudang tangis
      biarkan bisjut & royi terasa miris

      Oh Orang Cerdik

      Jangan lah bisjut & royi berkecamuk di dalam jiwa
      Nanti galau dan gundah mengelayuti sukma
      Kemudian meradang dan Kecewa akibat bangla
      Hentikan pandanganmu yang melayang jauh ketatapan hampa
      Jangan imajinasi melayang bersama bisjut & royi

      Oh Orang Cerdik

      Jangan pedih…Hati mu
      Tidak ku tahu kenapa kau pedih
      Hanya sepi dalam hiruk pikuk keramaian jejaka bangla
      Kerana berubah jadi bisjut & royi
      Kerana semua menjadi tak indah tuk kau pandang

      Oh Orang Cerdik

      Jangan kau terpaku sendirian dalam pekat malam .
      Terkurung dalam dekap risau kegalauan
      Terkungkung dalam kepedihan dan kesedihan
      Terpasung di sudut kedai bisjut & royi

      Oh Orang Cerdik

      Mengapa kegundahan telah membunuh rasa kantuk
      Setelah kau terjaga semalam suntuk
      mencari seketul bisjut & royi
      dalam hening sunyi kau berlari membawa bisjut & royi
      dalam duka kau cuba memakan bisjut & royi
      coba bertahan dan temukan seketul bisjut
      dalam asa kau berharap dapatkan bisjut & royi

      Nak!

      Delete
    3. aku udah fedup dengan cara penulisan mu ini sungguh mereng bertahi tahi Bisjut & royi kamu itu tidak akan membuahkan apa-apa hasil pada dunia ini mahupun pada siapa-siapa ..tambahanlagi kamu hanya membuang masa dan kehidupan mu menghadap komputer/mobile/kereta hanya untuk mendapat Bisjut & royi..........ngak bisa aku mengerti manusia serupa kamu ini......ngak bisa ku mergerti Konet-konet

      Delete
    4. nak bisbis?

      Delete
    5. Anonymous8 May 2014 23:50
      Sibabi royi royi kencing tikus anak haram sial ni memang celaka nak tunjuk dia mcm lain dari lain tahi kerbau balau masak cili api pukimak sial jadah!!!
      Si cilaka anak babi sial bisjut bisjut pukimak ni memang pundaiwonek .. Nak tunjuk macam special lah biskut sana biskut sini macam sial pukimak mak pantat berkulat bapak anjing kurap. Dah lama dah aku tengok posting babi kurap ni.. Macam tahi anjing!! Pi mampus pukimak sial!!

      Delete
  2. [sadis] kehidupan Chakra Khan sebelum bergelar artis http://bit.ly/1mAbU1z

    ReplyDelete
  3. for me..final destination paling cool..

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wowowowwoowowowowowoowwowoooooooooooooooowowowowowoowowowowowoowowowowowoowowowowowowowowoowowowowoowowowowowowowowowowowowoowww!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
  5. cool giler!!!

    minat seni grafik dan ingin memuatturun vektor percuma?
    jemput singgah dan follow akiwaart.blogspot.com
    thanks ^_^

    ReplyDelete
  6. ada yang lagi menarik...saya pernah pergi satu event tahun lepas..ada satu company dari tempatan telah memperkenalkan app AnimaxMe..yang mana app tu boleh mengerakkan poster cm kt atas tu melalui mobile sahaja..xperlu pakai tv led or lcd bagai...ini hah facebooknya https://www.facebook.com/AnimaxMe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails