Tuesday 6 August 2013

Serius Cool - Tahniah Othman Yahya : Pemenang Pingat Emas World Police and Fire Games (15 Games)


Ramadan bukan penghalang!

Tahukah anda World Police and Fire Games  sedang berlangsung di Belfash Ireland Utara? Temasya sukan dwi tahunan ini mengumpulkan atlit yang bertugas sebagai polis dan bomba seluruh duni. Tahun ini ia berlangsung dari 1 sehingga 10 Ogos. Seramai 12 000 orang atlit bertarung di dalam 56 acara sukan yang menawarkan 1600 buah pingat. Malaysia menghantar 58 orang atlit yang akan bertanding di dalam acara badminton, golf, bowling padang, balapan, skuasy dan bina badan. Seorang atlit negara Othman Yahya sudahpun memenangi pingat emas di dalam acara bina badan. Abang polis ketak ini mengalahkan allet polis dari negara-negara lain. Syabas kerana ini membuktikan Ramadan bukan penghalang untuk atlit muslim untuk bertanding dan berjaya. 

Antara acara sukan yang kami rasakan unik di World Police and Fire Games  ialah lumba naik tangga dengan pakaian lengkap bomba, tarik tali, memancing dan tarik kereta bomba. Kenapa tak tayang kat ESPN? This is much better than Liga Super. HAHAHA




Laporan asal Belfast Telegraph

9 comments:

  1. Shaharuddin Hashim won bronze in 5000m and 10000m Mens Track and Field while fasting. After 10000m, he breaks fast because of dehydration and he almost faint.

    ReplyDelete
  2. bodoh punye OBE gemok kaki bangku tak tengok liga super..hahahaha

    ReplyDelete
  3. tp tgk kepala berader tu ngan body mcm photoshop =.= padahal real =.=

    ReplyDelete
  4. dia menang sebab ada misai, yg lain mana ada misai...

    ReplyDelete
  5. 15 Games ke 15 Gambar? haha..

    ReplyDelete
  6. aku ingat freddy mercury tadi

    ReplyDelete
  7. misai tu saje da separuh dari full mark die

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails