Tuesday 4 September 2012

Serius Klasik - Mujahideen Ketika Perang Soviet-Afghans (18 Gambar)


Warriors!


Askar Mujahadeen ialah antara askar paling bad ass dan tak kenal takut di dalam sejarah dunia. Mereka lebih suka memilih syahid dari menyerah kalah. Keazaman mereka tidak dapat ditandingi askar professional Soviet ataupun Amerika yang cuba mengalahkan mereka tetapi sehingga kini gagal. Apakah yang menyebabkan mereka menjadi antara askar paling bad ass dalam peradaban dunia? Pertama sekali mereka sudah berperang selama bergenerasi. Mereka menentang Alexander The Great , Empayar British dan Soviet di milennium yang lalu. Mereka sudah biasa dengan terrain dan udar nipis pergunungan. Mereka mempunyai skill yang tinggi untuk sebuah tentera yang tidak mempunyai senjata yang canggih. Dikalangan askar Russia mereka dikenali sebagai The Ghost kerana mereka boleh masuk kedalam kem mereka dan mengelar leher sentri yang sedang tidur tanda disedari rakan askar yang lain. Terdapat cerita keganasan mereka juga.

Sebagai contoh antara cara mereka membalas dendam terhadap serangan Soviet ialah membelah kulit dari perut hingga ke leher. Kulit ini dikupil ke atas dan diikat di atas kepala. Ini balasa kepada tindakan menyerang kampung dan merogol saudara wanita yang dilakukan askar Soviet. Askar USA yang hi tech pada awalnya menganggap Taliban ialah askar yang dengan mudah boleh ditapau. Mereka silap dan special ops USA kini menyedari golongan askar berpakaian compang camping ini lebih fit dan tactically adept dari yang mereka sangkakan. Tiada operasi ketenteraan mereka dilakukan tanpa mempunyai bantuan dari udara dalam bentuk Apache, Drone ataupun pesawat pengebom. Just in case situasi menjadi fakap mereka ada chance untuk membalas serangan tentera mujahid ini. Siapa kata peperangan itu adil? Mereka mula menghormati the warrior spirit askar Afghanistan yang tak kenal erti mengalah dan berani mati.

Respect!








30 comments:

  1. ada kucing gemok kaler itam

    ReplyDelete
  2. Respect Mujahadeen ASKAR TALIBAN semuanya yang benar-benar mempertahankan negaranya dari di jajah.

    ...............

    Kat Malaysia ada sorang..yang serang di pejabat kerajaan.


    ...............

    ReplyDelete
  3. Mereka ni ada semangat juang yang tinggi. Dalam keadaan daif pun tak pernah mengalah memperjuangkan agama. Mungkin aku tak berapa setuju dengan sesetengah keganasan mereka, tapi taknak kalah pulak berapa ramai orang Islam yang askar US dah bunuh dan rogol. Semoga matlamat mereka menghalalkan cara, semoga perjuangan mereka diiktiraf di sisi Allah.

    ReplyDelete
  4. Aik??? Capati pun ader.. X per janji dicapatiiiiiiiii!!!!!!

    ReplyDelete
  5. bila agaknya bleh aman. manusia sendiri menghancurkan manusia yang lain. pastu claim shit human right.

    ReplyDelete
  6. Aman tu payah SERIUS , Yahudi dengki dengan islam.

    ReplyDelete
  7. Musti akan ada yg campur adukkan Taliban dgn Mujahideen.
    Taliban yg hari ni ada krisis dgn Mujahideen yg lawan soviet.
    Cara senang kenal tengok headgear...yg selalu high light pakai Pakol topi kemek tu...mujahideen...yg pakai serban tu Taliban. So penting ke? Penting. Benda mengarut yg Taliban buat hari ni, takder kena mengena dng Mujahideen yg buat Soviet susah hati.
    Macam kita lah. Best tak kalau orang cakap Indonesia = Malaysia...? Org luar tengok org Indo buat demontrasi, happy dng bom bali,...last2 kena sound.."look at these Malaysian terrorist.."

    ReplyDelete
  8. kat Malaysia ada PERKASA..wARGhhhhhh!!!

    ReplyDelete
  9. pakcik aku pnh join mujahideen ~ berjihad ~ mmg berani mati ~ tp Alhamdulillah sihat smpai skrg ~ skrg buat buku majalah ketenteraan ~

    ReplyDelete
  10. so apa beza perjuangan menuntut kemerdekaan daripada penjajah british di atas meja rundingan atau dgn yang menangkat senjata? kedua2nya pun mahu menuntut kemerdekaan dari penjajah...

    ReplyDelete
  11. sama ke taliban dengan mujahideen obe? *facepalm

    ReplyDelete
  12. Original Russian Vodka tu hape dia? nak buat bom vodka?

    ReplyDelete
  13. Ini lah mujaheddin Taliban yang Osama bin Laden join semata2 nak tolong depa lawan Soviet Union. Osama bin Laden orang kaya, so dia banyak support untuk kewangan kepada mujaheddin ni.

    ReplyDelete
  14. ini kah muka2 ahli syurga... dapat main dengan 100 anak dara vigina kemut..?? hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muka kat dunia tak sama macam muka kat akhirat. :) Bergantung dengan amalan semasa didunia. Kalo kat dunia amalan baik, Allah boleh buat muka dia lebih hensem dari muka kita kat dunia. Wallahu'lam.

      Delete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  16. dulu kampung kami pun macam tu jugak. tapi lepas kami buat ronda, kami dapat tangkap depa

    ReplyDelete
  17. respect to all mujahideen n captain price.

    ReplyDelete
  18. bro, i think you should not call them "bad ass"... its not a proper term to be called upon mujahideen... thanks!

    ReplyDelete
    Replies
    1. abang hensem.. bad ass tu maksudnya hebat/susah ditandingi...bukan bontot buruk ya.. cer google maksud bad ass tu br komen ok..thanks

      Delete
  19. those who were promised in heaven ..the mujahideen

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails