Wednesday 28 March 2012

Serius - Maaf Atas Downtime Blogserius Petang Tadi


We messed up. Minta Maaf

Tanpa sebab yang musabab atau warning pihak Google dan Blogger memadam Blogserius kerana "kesalahan membuka blog spam". Ikhlas aku katakan aku sendri WTFBBQ bila dapat email dari Blogger berkenaan suspension akaun Blogserius. Aku logged in akaun aku dari komputer selepas seharian lepak atas katil memulihkan deman dan batok yang cam haram. Ini sebab kenapa semalam aku tak update waktu tengahari. Aku masih tak berapa sihat.

Anyway bila buka log in page keluar warning "kami mengesan aktiviti luar biasa dari akaun anda dan akaun anda digantung". WTF? Adakah ini satu lagi cubaan menggodam? I dunno lol. Yang pasti selepas kes hack hari tu aku dah enable two step activation. Maybe Blogger mengesan ada something weird berlaku pada akaun dan suspend all services. Akibatnya semua blog kelolaan aku kena gantung jugak. Sigh.



Dipendekkan cerita selepas buat pengesahan dan dapatkan pin code Blogserius sahaja yang masij kena suspend. Lepas godek-godek dan menghubungi pihak Google Malaysia secara direct akhirnya Blogserius berjaya dipulihkan. Phew! Nasib baik tahu a few contacts dekat Googleplex. Kalau tak aku tak tau berapa lama aku kena tunggu sebelum Blogserius boleh online kembali.

Jadi maaf jika anda tak boleh membaca laman web ini secara serius ketika buang air besar petang tadi. Harapnya tak berlaku lagi benda aneh macam ini. Especially masa aku sakit. Last time kena hack masa dah nak kahwin. Memang menyusahkan ketika aku tak ada masa nak handle all the crap. Terima kasih pasal bagitau aku Blogserius down ye wahai PENTWITTER dan PEMFACEBOOK sekalian. Terlalu ramai yang bagitau aku direct masa aku diatas katil tengah mamai akibat makan ubat batuk. Kalau korang tak cakap memang aku tak perasan sampai bila-bila hari ini.

Thanks atas kesabaran anda dan thanks kerana bagitau aku bila website down.

8 comments:

  1. yess... aku jugak terkejut kenapa tak boleh akses...

    ReplyDelete
  2. Bro, you need some webserver to run all this la bro

    ReplyDelete
  3. aku ampunkan..kesat air mata tu


    pe nama ubat batuk ko? leh fly hi?

    ReplyDelete
  4. dear obe,

    please buy your own web hosting and display whatever content you want. it will only cost you rm150 per year jer lah. jangan la kemut.

    ReplyDelete
  5. Aku sampai xleh kentut klo tak baca blogserius. Huhuhuhu.

    ReplyDelete
  6. aku juga kena ...
    blog dah 6 tahun diremove camtu je
    mohon bro bg tips camne nak dptkan balik..tq

    ReplyDelete
  7. Taik tanak keluar sbb tak dpt baca blogserius sambil berak

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails