Monday 26 March 2012

Serius Sadis - Rumahku Tandasku : Menyewa Tandas Kerana Kesempitan Hidup (14 Gambar)


Rumahku Tandasku

Zeng Lingjun ialah seorang tukang kasut di bandar Shenyang. Beliau , isteri dan anak terpaksa menggunakan tandas yang tidak digunakan sebagai rumah kediaman kerana tak mampu menyewa apartment. Sangat sadis! Dengan gaji bulanan sebanyak 2000 Yuan (RM 974) tandas ini disewakan kepada beliau. Jika anda menjadi Zeng Lingjun anda sanggup atau tidak tinggal dalam tandas. Having said all this saya respect beliau kerana bekerja keras untuk isteri dan anak. Isteri dia pun saya respek pasal sanggup tinggal dengan dia dalam keadaan yang sadis macam ini.

But when you think about it, Zeng Lingjun lebih bernasib baik dari gelandangan India yang tidur dan duduk tepi tandas di Delhi tempohari







Laporan asal Izismile

32 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. giler kesian n respect ar kat fmily ni..susah senang idup sama2

    ReplyDelete
  3. siap ada komputer lg tu.....kira x ssh la tu....klu duit komputer + tenet tu bayaq sewa umah pon baguih....

    ReplyDelete
  4. rumah dia tader toilet dowh..

    ReplyDelete
  5. ade komputer?? buat bisnes online kot. orang datang rumah dia nak tumpang tandas.

    ReplyDelete
  6. agak²nya kalau yusry umah dia camni nak ke si lisa tu kawin ngan dia hahahahahah

    ReplyDelete
  7. fuuu...mana kerajaan mereka ini......

    blog ohsenyum

    ReplyDelete
  8. resam org negara China, biar papa kedana, tapi kawin kene grand. tapi takda la nampak susah sgt. PC boleh beli, boleh makan, masak. so bagi aku ok lar. maybe problem dia, kat area tempat dia ni tak ada rumah sewa kosong.

    ReplyDelete
  9. menginsafkan..
    bersyukur dgn hidup yg sederhana tp cukup selesa.

    ReplyDelete
  10. Taklah nampak macam tandas sgt. Ada komputer lagi tu.... rumah setinggan kat m'sia lg daif...

    ReplyDelete
  11. Komputer tu mungkin satu-satunya medium hiburan diorang yang serbaguna, disesuaikan untuk ruang rumah tandas macam family ni.

    percayalah cakap aku, bila korang semua dah ada anak.. korang akan buat apa saja untuk memastikan keselesaan anak... apa saja bro... apa sahaja....

    ReplyDelete
  12. jgn jadi forever alone, kahwin best woo.
    http://albertchanawesome.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. miskin= ada komputer, ada tv flat screen, gambar kawen saiz besar.. hmmmmm

    ReplyDelete
  14. dan anda patut tahu barangan di china di keluarkan dalam 3 kualiti. kualiti yg ptama , memang hanya mampu di miliki oleh org2 kaya, kuaLITI yg kedua, org sederhana.. dan kualiti yg ketiga, barangan cetak rompak. therefore, tak hairan sangat dia ada pc...

    tapi, tetap rasa ini lagik bagus dari tiada kediaman langsung..

    ReplyDelete
  15. Respect the wife..!!! Kalau wife2 kat mesia ni, sanggup ke??

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau rezeki aku dapat laki miskin papa kedana...aku redha...tp klu rezeki aku dapat laki...dah la miskin papa kedana...pemalas...macam biawak hidup...gatal miang...isap dadah...huh....sanggup aku berpisah...coz laki kat Malaysia ni byk yg begini...nk bini pefect...diri sendri..yg ado.....

      Delete
    2. kalau rezeki aku dapat isteri miskin papa kedana...aku redha...tp klu rezeki aku dapat isteri...dah la miskin papa kedana...pemalas...macam biawak hidup...gatal miang...cekik darah...huh....sanggup aku berpisah...coz perempuan kat Malaysia ni byk yg begini...nk suami pefect...diri sendri..yg ado.....

      Delete
    3. kalau rezeki aku dapat isteri-isteri miskin papa kedana...aku redha...tp klu rezeki aku dapat isteri...dah la miskin papa kedana...pemalas...macam biawak hidup...gatal miang...cekik darah...huh....sanggup aku berpisah...coz perempuan-perempuan kat Malaysia ni byk yg begini...nk suami pefect...diri sendri..yg ado.....

      Delete
    4. kalau rezeki aku dapat isteri-isteri miskin papa kedana...aku redha...tp klu rezeki aku dapat isteri...dah la miskin papa kedana...pemalas...macam biawak hidup...x reti mengaji...masak tak sedap...huh....sanggup aku berpisah...coz perempuan-perempuan kat Malaysia ni byk yg begini...nk suami pefect...diri sendri..yg ado.....

      Delete
  16. sedihnya :( menjual handmade keychain at galeritiqa.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. mesti banyak setan kn kt rumah dia...setan kn suke duduk dlm toilet.

    ReplyDelete
  18. ppuan mmg la setia..lelaki...time miskin setia, bila kaya.mulalah cr yg lain (bukan semua tp kbnyakan)

    ReplyDelete
  19. So klo nak hantar parcel kat diorang, alamat macam mana plak ek ?

    MR XX XXX XXX
    TANDAS LELAKI TINGKAT 4,
    BAHAGIAN SELATAN,
    WISMA XX XXX XXX,
    DAERAH XXXX,
    BANDAR XXXX,
    WILAYAH XXXX
    3956845 REPUBLIC OF CHINA.

    Huhuhuhuhu......Rasanya diorg self collect jer kat pos opis. Hehehehe.

    Terasa bersyukur aku dgn kehidupan sekarang. Amin.

    ReplyDelete
  20. ye lah kan.mgkn alamat die mhon pkai alamat jiran yg terdekat...ksian..

    ReplyDelete
  21. internet sana bukan mcm malaysia.. kat malaysia duit internet boleh bayar sewa rumah.. kat sana budak sekolah pun blh bayar duit internet..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails