Monday 26 March 2012

Serius Cool - HP Z1 : PC Modular Ala IMAC (9 Gambar)


Hewlet Packard

Semasa do kolej dulu, design lab Lim Kok Wing menggunakan iMac dan PC Hewlett Packard. Aku prefer PC HP kerana monitornya yang boleh ubah. The best! At the same time aku sukakan iMac kerana ianya clean dan simple. Permasalahannya ialah bagi aku iMac tak tinker friendly. Tidak boleh digodek sesuka hati macam sebuah PC. Sebagai seorang geek ini adalah kurang cool. Oleh itu Hewlett Packard menghasilkan HP Z1. Ianya PC seperti iMac dengan kesemua komponen CPU dimasukkan dibelakang panel LCD. Pada waktu yang sama ia mempunyai sistem komponen modular yang memudahkan kerja tinkering dan upgrade. Hasil dari penggabungan ini pasti menarik minat geeks yang berduit. HP Z1 akan dijual bulan hadapan dengan saiz monitor 27". Harga saranan bermula pada USD 1800 dollar.






Laporan asal HP

9 comments:

  1. ni baru betul. buat semak mata je cpu nak letak sepah-sepah...

    ReplyDelete
  2. ok..i think dell should follow this baru aku bleh suggest untuk company use. senang nk relocate n such...

    ReplyDelete
  3. kene charge mcm laptop jugak ?

    pun intended.

    ReplyDelete
  4. hmm.. prefer more to desktop. coz real geek will customize the guts

    ReplyDelete
  5. Dell pun ada gak... aku prefer Dell lagi dari HP. kat ofis ni HP selalu rosak awal. Dell ni bila la nak tukar2 yg baru?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails