Thursday 23 January 2014

Serius - Mengapa Suatu Ketika Ayatollah Khomeini Sangat Ditakuti Negara Barat?


Sejarah edukesyenel

Sejak dua menjak ini nama arwah Ayatollah Khomeini selalu muncuk di dada akhbar. Seorang pemimpin kanan parti pembangkang dikatakan sesat kerana menghormati Ayatollah Khomeini. Kepada yang buta sejarah ini dikatakan bukti kelas AAAAA+ replika baju Barcelona bahawa pemimpin kanan parti ini adalah penganut agama yang memastikan beliau masuk neraka.

Persoalannya kenapa ramai pemimpin muda suka sangat dengan Ayatollah? Apakah yang dilakukan oleh orang tua ini sehingga dia menjadi idola? Mari lihat part 1 of 3 dokumentari mengenai impak Ayatollah Khomeini terhadap dunia politik dunia dan negara-negara Islam. Mengapa Ayatollah dibenci oleh barat dan sekutunya? Kenapa kemunculan Ayatollah membuatkan parti berasaskan Islam mula mendapat nafas baru dari umat Islam sekitar 1980an.

Nak tahu kenapa pada dekad ini secara mendadak ramai orang Islam Malaysia pakai hijab? Kenapa Anwar Ibrahim boleh melonjak dari seorang ketua protes pelajar menjadi orang kanan Tun Mahathir? Kenapa Ibrahim Ali dan Mat Sabu bergambar dengan Ayatollah? Kenapa dendam kesumat Amerika Syarikat terhadap Iran sampai hari ini masih membara?

Watch this documentary and make your own conclusion. Sejarah bagus ditonton. Jangan habiskan masa di YouTube layan reruns Maharaja Lawak Mega sahaja. 

OK BYE!


31 comments:

  1. syiah laknatullah.. no good compromising wit this double face.. topeng je...

    ReplyDelete
  2. I'm no Syiah,but i agree wit Obe..

    ReplyDelete
  3. Syiah laknatullah...oh yess iran musuh sejati us..tapi until no xde berperang langsung...holy shiy...blogserius support khomenei...syiah laknatullah

    ReplyDelete
  4. I got no issue with syiah... As long as akidah dia islam, maka die saudara saya... Anyway... Good one Obe... Gratz from south... Chill~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maka dengan tulisan kamu ini tentu kamu menerima ajaran `Tuhan Harun', `Nabi Kahar' mungkin juga ajaran `ayah Pin'. Mereka semua mengaku Islam. Sesungguhnya syiah itu telah difatwakan ajaran sesat. Ianya bukan ajaran Islam.

      Delete
    2. kadang2 admin yang post psal Ayatulat ni pun bengong gak.dia ni bapak syiah.xda apa yg perlu dibanggakan.semua ni permainan yahudi dan kuffar utk mengaburi mata umat islam.sepertimana sblum ni di media masa mengagung2kan Ahmadinejad kononnya singa islam sedangkan dia syiah tahap teghoknya.tolonglah kaji dulu sblum post.bengong sangat ko ni.

      Delete
    3. dia suruh tgk bukan nak banggakan,ni lah bodoh tak boleh diajar

      Delete
  5. sudah2 la obe..nak liberal pun agak2 la

    ReplyDelete
  6. Salah satu pegangan paling kuat syiah ialah sifat taqiyah (berpura-pura) ..... bro Obe boleh kenal pasti kah dari video ini saja kenapa khomeini harus kita anggap sebagai pejuang islam? saya berpegang teguh syiah ini adalah fahaman hasil dari tipu daya syaitan utk melemahkan umat islam, dan pada yg berkata syiah itu islam anda harus kaji dan baca dan baca dan baca pendapat-pendapat ulama2 besar akan fahaman syiah ini. pergi periksa apa Imam Ghazali ckp ttg syiah ini. Periksa juga apa Imam Syafie gelarkan golongan syiah ni.... pendusta penipu. kalau betul dia pejuang islam kenapa dicerca sahabat-sahabat Rasulullah SAW yang turut sama bangun dan jatuh ketika islam mula2 disebarkan? kenapa dihalalkan darah-darah orang islam Sunni? kau jgn ckp aku reka-reka pulak.... semua benda tu ada dalam kitab tulisan syiah.... adakah akal kita ni terlampau bodoh sampai boleh terpedaya dgn Ayatollah Khomeini ni? dia hanya mahu sebarkan syiah dia saja dan bukannya islam. lihat apa jadi di tanah arab sekarang syiah sudah hampir meliputi semenanjung arab termasuk mesir sekrang..... dan beritahu aku pula agaknya kenapa Rasulullah SAW pernah berkata yang Dajjal akan muncul di kota Isfahan, Iran dan diikuti pengikut-pengikutnya? Why Iran? Boleh beritahu aku kenapa dan bukannya keluar dari Amerika yang kononya tidak disukai oleh pemimpin2 Iran? ........ Bro Obe jgn membaca hanya melalui pandangan barat saja di media internet, belajar tanpa guru adalah seperti belajar dgn syaitan, dalam Islam kita harus berpegang teguh pada Al-Quran dan Sunnah Rasulullah SAW.... jika kita berpandukan pada yang 2 tu Insyaallah kita terselamat dari tipu daya syaitan dan al-masih ad Dajjal..... juga setiap malan jumaat amalkan membaca surah al-kahfi semoga mata hati kita terbuka dari tipu daya Dajjal... Insyaallah

    ReplyDelete
  7. Jgn hanya berpandukan klip ini anda percaya 100%..ada baiknya kita berpandukan al-quran n sunnah dan org yg lebih arif dikalangan ulama..diakhir zaman akan wujud pelbagai jenis ajaran maka perkuatkan akidah n iman kita bersama.

    ReplyDelete
  8. kesian kau gemok. dah la ahil, konon nya akal logik kau tu betul.

    ReplyDelete
  9. rasanya ade 1 movie about this..

    ReplyDelete
  10. Kamon la.admin hanya memendek kan akal yg tonton documentari ni. Moga takde yg tercuit akidah dan permulaan kesesatan. Admin, nasihat hamba kalau tak cukup ilmu dan kajian sila jgn mula kan. Banyak lagi yg bongok2 dari kamu boleh jatuh sesat paling tidak dgn tatacara walaupun tiada lafaz. Hamba tak memperbodohkan admin, cuma memperingat sikit banyak tanggungan, itu semua dibahu kamu. Kenapa tak diajar berselawat ke. Sejarah para sahabat ke. Permulaan perang2 jihad ke. Paling tidak pun ajari cara hidup berjiran. Ini tgk satu dokumentari dah kus semangat kobar2 macam banyak ilmu didada tu. Ni akidah oi.

    ReplyDelete
  11. Ada dalam dokumentari ni cita pasal laknatullah ni 3 hari di perancis balik2 dijunjung sbg pemimpin? Ada dokumentari ni bongkar apa yg berlaku 3hari di perancis tu. Tolong a jgn jadi penyebar cerita2 kurang baik. Sebar la cerita yg sahih dan membangun seperti bagaimana rasul kita memimpin sebuah kerajaan. Sia2 rasul patah gigi, luka sana sini, ditegur tuhan dgn maksud mau tunjuk kat kita baginda berjalan dan pimpin islam as manusia, al insan. Haduuu.

    ReplyDelete
  12. Iran = Syiah = Bukan Islam
    Saudi Arabia = Wahhabi = Bukan Islam

    Hanya MELAYU Islam UMNO/BN sahaja Islam yang benar dan diredhai Allah! :')

    ReplyDelete
  13. bodoh punye admin agungkn ketua ajaran sesat. agak2 la klau skong aljuburi pun nk sesatkn org lain mcm ko. oh admin... napok sgt noob giler. xbuat research langsung. mu jela ngaku syiah ni islam. lain kali ngaji dlu. bahye mu ni mnyebarkn kesesatan.

    ReplyDelete
  14. Janganlah paksikan agam yg benar tu pada politik plak. Geli ah. Siapa amal rukun islam dan iman, islam lah dia. Kbai

    ReplyDelete
  15. jangan diperbodohkan dengan dokumentari,video dan bagai.Syiah adalah kaum yg suka berpura2.

    ReplyDelete
  16. dlm byk byk pemimpin islam dlm dunia pemimpin syiah ni kau jadikan contoh, syiah bukan islam dan tolonglah faham...unless kau ni syiah..and if that so please be prepare.....

    ReplyDelete
  17. Wallahua'lam..Allah saja yang tahu akidah Khomeini macamana..kenapa kita pulak yang pandai melabelkan dia laknatullah. Ulama Sheikh Ahmad Deedat pun cakap yang baik2 je psl beliau..

    Nak baca, baca dari pelbagai sumber. Jgn main hentam je.

    ReplyDelete
  18. betul2 jahil.. cuba cari cmna kalimah syahadah puak2 syiah.. boleh plak tokok tambah kalimah syahadah nie.. belum sentuh lagi rukun iman syiah ini. percaya kepada 12 imam?

    ReplyDelete
  19. Dalami sejarah Iran....ada baik ada buruk....Ayatollah Khomeini memulakan rebell yang merubah monarki Iran jadi Republik...kita mmg tak setuju dgn Syiah...tapi Iran mrupakan salah satu sebab US masih takut dgn Islam...they also have the Nuclear...and there's still sunni in Iran...pandang sudut itu...Kita tak Setuju...tak bermakna kita tak boleh ambik advantage...

    ReplyDelete
  20. choii iran n amerika kat blakang minum kopi sama2 dol..ahmadinejad ngan rabbi isfahan ngam weh

    ReplyDelete
  21. kadang2 admin yang post psal Ayatulat ni pun bengong gak.dia ni bapak syiah.xda apa yg perlu dibanggakan.semua ni permainan yahudi dan kuffar utk mengaburi mata umat islam.sepertimana sblum ni di media masa mengagung2kan Ahmadinejad kononnya singa islam sedangkan dia syiah tahap teghoknya.tolonglah kaji dulu sblum post.bengong sangat ko ni.

    ReplyDelete
  22. ahli syiah ler nie..

    ReplyDelete
  23. dalam dokumentari ni xnk lak dia cite brp byk ulama sunni yg kne bom lps dia amik alih iran.. tgk lak betapa org sunni dizalimi di sana.. sapasebar dakwah sunni di gantung dpn khalayak ramai...komuniti sunni semasa era shah ada gak la 2juta lebih lps dia amik alih tgl la dlm 800ribu... pi carik benda ni admin oi..

    ReplyDelete
  24. syiah berjaya mengaburi mata orang islam dengan keangkuhan mereka melawan amerika dan israel

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails