Sunday 2 September 2012

Serius Sadis - Klinik Haiwan Untuk Orang Miskin Di Brazil (14 Gambar)


Klinik haiwan 1Brazil

Di Sao Paolo Brazil dianggarkan terdapat 3 juta haiwan peliharaan yang kebanyakkannya dipunyai oleh penduduk berpendapatan rendah. Oleh sebab itu pemilik haiwan peliharaan ini tidak mempunyai wang yang cukup untuk menghantar haiwan mereka ke klinik haiwan. Oleh sebab itu kerajaan tempatan Sao Paolo membuka klink haiwan rakyat dimana pemilik haiwan boleh mendapatkan rawatan untuk haiwan peliharaan mereka secara percuma. Sejak dibuka 2 bulan yang lalu klinik haiwan ini mendapat sambutan menggalakkan dari penduduk Sao Paolo. Harapnya di Malaysia akan ada klinik sebegini dimana tuan punya natang boleh mendapatkan khidmat pemandulan, imunisasi dan pemeriksaan kesihatan untuk haiwan peliharaan. Namakan klink ini Klinik Natang 1 Malaysa (KN1M). Kami yakin PM Najib Razak yang mencintai kucing juga mahu haiwan peliharaan marhaen menerima rawatan yang sempurna. Janji Ditepati...... PM Disanjungi..........Natang diubati...

Laporan asal REUTERS/Nacho Doce






Laporan asal Reuters

9 comments:

  1. ada jugak rasa belas kasihan. kat malaysia kalau kat kedai makan, kucing dtg mintak makanan siap kena sepak lagi kucing tu...

    ReplyDelete
  2. bila tengok camni, baik je la anjing ngan kucing bersama tuannya di klinik. apsal kucing aku cam sawan pergi klinik. ciss.

    ReplyDelete
  3. huh, kat Malaysia pun ada macam ini, Jamil Kucing yang tersangat prahatin hal-hal sebigini. Jamil Kucing .... tau tak ?

    ReplyDelete
  4. please visit my blog.
    blog tentang kesihatan seperti pengurusan berat badan, tambah berat badan dan lain2 masalah kesihatan.

    http://goo.gl/aYu7J

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. naluri sesetengah manusia yang belas dan kasihkan haiwan. x semestinye kene kaya raya baru boleh rasa sayangkan haiwan kan?

      Delete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails