Thursday 12 September 2013

Serius - Paderi Ditahan Dengan 2998 Naskah Al Quran Yang Disimbah Minyak Tanah


Pastor Terry Jones

Pastor Terry Jones ialah paderi Kristian yang dua tahun lalu menimbulkan kontroversi selepas mengugut mahu membakar 200 naskah Al Quran sebagai tanda protes terhadap keganasan Islam. Beberapa jam yang lalu beliau ditahan oleh pihak berkuasa dan mereka menemui 2998 naskah Al Quran di belakang trak milik beliau yang lencun disimbah minyak tanah. Apabila disoal siasat Terry berkata beliau bercadang untuk membakar kita suci umat Islam ini di kawasan awam  sempena ulang tahun 911.

Menurut Terry setiap naskah Al Quran yang akan dibakar mewakili "2998 mangsa  yang terkorban pada tanggal 11 September 2001 kerana keganasan Islam". Yang kelakar disini ialah angka 2998 yang terkorban pada hari tersebut termasuk 19 orang pengganas yang merampas pesawat. FAIL! Pada awalnya Terry mahu membakar Al Quran ini ditempat awam tetapi pihak polis enggan memberikan beliau permit. Ada kemungkinan beliau cuba juga mahu membakar Al Quran di tempat awam tanpa permit.Trak milik beliau dan naskah Al Quran yang ditemui kini disita oleh pihak polis Florida. Macam ini punya orangpun ada. 


Laporan asal LATimes

12 comments:

  1. memang ad, lebih dr tu pun ad org lebih baik sangat dr imam masjid Makkah pun ad :)

    ReplyDelete
  2. muka die ni bakal tak diterima bumi.shitttt

    -Gambar bikini soo wincci semasa miss malaysia Soo wincci in Bikini

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa kaitan bikini soo wincci dengan org nak bakar al-quran..?

      Delete
    2. Cantek kengkonon islamist yang sebok menilai orang tak diterima bumi.. Bawah -Gambar bikini soo wincci semasa miss malaysia Soo wincci in Bikini #faithinislam

      Delete
  3. mangsa bumi arab lebih ramai la dari mangsa 9/11...nape die x ambil peduli hal 2...

    ReplyDelete
  4. die nie bakal mati! percaye la!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  5. Kita pun ada org yg bakar bible tanda protes.

    Alah, benda ni biasa je dibuat oleh religious bigot. X puas hati dgn penganut agama lain, bakar kitab dia. Muslim ke, kristian ke, yahudi ke sama je perangai.

    ReplyDelete
  6. how many of the 2998 dead are muslims?

    ReplyDelete
  7. tak habis2 nak protest. tak cukup lagi dengan perang iraq tu ke?


    Entri Baru Je Update : Tutorial Meninggalkan Komen BackLink Dengan Betul

    ReplyDelete
  8. Ibrahim Ali versi USA.

    ReplyDelete
  9. Tapi salah satu mukjizat Al-Quran ini adalah seandainya semua naskah kitab suci ini dibakar mahupun dihilangkan sekaligus tetapi percayalah seluruh ahli-ahli hafiz dan hafizah di dunia mampu untuk mencipta semula ayat2 Al-Quran dalam masa semalaman. Kitab kita tak macam kitab agama lain. Kitab kita dipelihara sendiri oleh Allah S.W.T..Janji Allah adalah janji yang pasti. Subhanallah..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails