Friday, 27 September 2013

Serius - Jajan Edisi Jual Agama


Halal!

Air Khodafi? Too mainstream. Kismis memori? Too sekolah rendah. Jus Tuk guru? Too Kelatanese. Real HIPSTERISLAM makan jajan Islamiks!




Laporan asal Wak_Pijenor

18 comments:

  1. Replies
    1. Waaa dapat tebus 20 euro..hehehe. http://prntscr.com/1u2sox. Jom daftar percuma ja.. Senang giler main game strategi ni.. xkuar modal pon.. ramai sifu2 bleh ajar cara main.. daftar percuma di http://www.marketglory.com/strategygame/jhof10

      Delete
  2. first....yeahhh...!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1st la...yeaayyyyy......

      Delete
  3. jajan ni berkhasiat sangat kah sampai ringan beribadah? baikla makan mengikut sunnah nabi

    ReplyDelete
  4. yang mcm ni tak salah pun.
    dia wat iklan makanan ringan untuk ibadah.
    what's the problem. Lillahita'ala, makan kerana Allah bro..

    Lain la kalau kata snek tu diperdengarkan 30 juzuk ayat al-Quran.
    Yg tu ye la menjual agama...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul sekali.
      Lepas ni aku nak buka gym..tulis kt depan "kuat badan..untuk...err ....ibadah lebeh banyak."
      Pusat mayen video geme...aku tulis..."untuk merehatkan diri...kemudian lebeh kuat beramal."
      Pusat karaoke...dng tag line..."untuk meluangkan diri bersama rakan dan famili..semoga relax dan tenang...dan boleh mengerjakan a'''mal selepas itu."
      Kedai ubat mata...tagline..."untuk mecherahkan mata..utk membaca Al Quran".
      Kedai urut batin...dengan tagline.."untuk mendapat anak sholeh, yg boleh mendoakan anda selepas anda mati"

      bro. Nak kira salah tak salah, baca 30 juzuk atas air pun tak salah lagi.
      Ia isu pnggunaan imej agama yang tak kena.

      Tapi apa pun aku sokong snek Moola nih. Snek tenaga keluaran tempatan. Orng luar diet guna snek tenaga ni..Nasib baik ada diorng, ada la snek tenaga tempatan. Mesti beli!
      http://gambargambarpelik.blogspot.com/2012/08/moola-snek-tenaga-malaysia.html

      Delete
    2. alaaaa, cina kapir guna beras cap masjid tak bising pulak, kalau dah melayu suka menganjing mcm anjing semua benda nak salakkkkkkk. org nak feeling feeling islamik pun dah salah jual agama . phuihh.

      Delete
  5. hmmmmmmmmmmmmmmm

    ReplyDelete
  6. selama ni mmng mkn utk beribadah.. ni la jadi klau manusia dh kurang dgr kuliah2 agama.. jahil

    ReplyDelete
  7. mengamabil kesempatan ingat aku bodoh ke

    ReplyDelete
  8. snek kegemaran penganut agama PAS, di berikan percuma semasa melaungkan kebebasan LGBT bersama imam besar mereka si AMBIGA

    ReplyDelete
  9. klu die tag ringan utk beriadah kan ok..

    ReplyDelete
  10. Snek moola ni mak saya beli utk bawak ke Tanah Suci. 1 ctn. Kata mak mudah kalau ada snek2 camni, tk perlu terkejar kejar masa/ makan nak tumpu lakukan ibadah kt Tanah Suci. Ada juga snek ringan. Dari makan maggi baik makan moola. Masa ambil beg kt Tabung Haji dah nampak banner ni kt gerai Mereka. Ramai jemaah haji yg beli. Mmg elok utk senangkan jemaah haji. Tak nampak ada salah dgn niat begitu.

    ReplyDelete
  11. Alahai, menggelabah la korunk. Tgk banner dah jatuh hukum. Dah pernah rasa? Dah pernah cuba? Dah pernah selidik tulen ke tiruan Halal JAKIM Moola. Kalau belum, tk yh pandai menghukum. Terang2 banner tu bgtau snek tenaga utk ringan kan ibadah di musim haji. (Gambar pun jemaah haji) Apa yg isu nya?. Sebelum jatuh hukum, korunk2 ni dah daftar haji belum? Naik haji belum dan pandai nk buat kerja tuhan. Istighfar la banyak2.

    ReplyDelete
  12. pelik kenape skang baru nk kecoh pasal bende camni....
    padahal byk gile kot jenama2 yang guna nama agama @ simbol agama..
    cth : beras cap masjid shah alam tu...xpun teh cap masjid ape ntah...

    ReplyDelete
  13. boleh pi cari kat kud

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails