Sunday 27 May 2012

Serius Sadis - Kereta Rempuh Penonton Di Hari Belia 2012 (5 Gambar)


Prayers!

Semalam berlaku kemalangan yang melibatkan sebuah kereta dan beberapa orang penonton di perhimpunan Hari Belia Negara 2012 yang berlangsung di Putrajaya. Dari laporan yang diterima setakat ini 2 orang penonton cedera parah dan 15 lagi cedera ringan. Kemalangan berlaku ketika acara Drag Race dilangsungkian. Salah sebuah kereta yang bertanding hilang kawalan dan merempuh penghadang sebelum melanggar penonton.

Soalan genius saya ialah kenapa pakai penghadang biasa sahaja untuk event kereta memecut? Mana safety featurenya? Kalau anda menonton video dibawah jelas hanya penghadang besi biasa sahaja yang digunakan dan semetinya kalau dilanggar tidak memberikan apa-apa perlindungan kepada penonton. Kenapa penganjur dibenarkan meneruskan event drag race ini dengan safety feature yang sama tarafnya dengan even drag race haram sekitar Malaysia. Bukankah Hari Belia Negara, sebuah event yang mendapat restu kerajaan sewajarnya mengambil berat soal safety dengan lebih baik? Adalah tidak masuk akal event yang dianjurkan kerajaan ada safety feature tahap Pak Pandir.

Semoga yang cedera segera sembuh. Itu sahaja aku mahu. Next time sepanjang jalan letaklah barrier konkrit. Just google Proper Drag Race Track. U know what to do next.

Laporan asal Blog Anak Seberang








23 comments:

  1. Bodoh 3rd world mentality punya oragnizer.tau bajet.tapi nak gempak

    ReplyDelete
  2. xnk kne langga dok umah diam2..

    ReplyDelete
  3. Apsal buduh guna bushes je?

    ReplyDelete
  4. kalau pembangkang buat sure kena bahan kaw2.. kala BN buat salah depa senyap je.. hahah

    ReplyDelete
  5. himpunan jutaan belia - sape datang dia sokong najib.
    sape datang dia pengikut rosmah

    ReplyDelete
  6. mendapat. smoga yg kne langgar tuh cpt sembuh la. skrng bru terhegeh2 nk masuk kabinet n wat track.

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. caittt...astro awani ada kuar...umah kau xde astro nihh...

      Delete
  8. sebab apa takda barrier konkrit. Sebab itu adalah public road. Sebab apa tak buat di proper drag race track? sebab proper drag race track yang terdekat sekali adalah di Thailand, Australia, Amerika dan bla bla bla.. bukan sebab penganjur tak pernah google proper drag track dan obe adalah org pertama yang google benda tu di Malaysia ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. drag race pon bukan baru tahun ni diadakan di Malaysia.dah lama top pun.cuma belum ada yang mati je..sebab tu masih belum nk buat proper track.lebih baik buat bangunan tinggi yang sudah pasti mendatangkan keuntungan kepada diri sendiri dan kroni..hail 1Najib!

      Delete
  9. aku salah seorang pengikut drag race anjuran musc sejak dua tahun lepas..sepatutnya..kalau ikut peraturan yang betul..tade masalah..sebenarnye marshall telah menyuruh penonton untuk tidak berdiri dekat dengan sebelah rail..tapi mereka degil..nak juga dok tepi..bukan tu saja...malah ade yang sampai masuk dalam kawasan trek..organizer da buat ape termampu..tapi kalau orang da sangat ramai yang degil..marshall tak boleh kawal bapak2 budak punya keinginan nafsu serakah nak tgk dari dekat..sila lah ke http://www.facebook.com/muscmotorsports untuk maklumat lengkap..dan untuk pengetahuan aku penah sama-sama duduk semeja dengan ah kau boss organizer ni ketika beliau membuat proposal event ni beberapa tahun yang lepas..masalah bukan bajet..tapi kerajaan takde proper track..harap maklong!!!dan silalah ke fb tersebut untuk baca statement menteri belia sukan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak kira kau cakap apa nak salahkan kerajaan jugak. TAKBIR!

      Delete
    2. da tau org mlaysia ni degil2 knepe x letak rail tu jauh dari track???tu pon x bleh pikir ker??

      Delete
    3. ko bangang ke pe Faiz..bangge sgt gn perangai degil ko 2?

      Delete
  10. harap lepas ni, luluskan proposal nak proper track utk drag. tak silap, dulu ada request, tak jauh mana pun 800meter je, tu pun tak diluluskan. harap dgn pilihanraya semakin dekat, jgn kan proper track utk drag, jambatan emas sekalipun, mungkin kerajaan mahu bina.

    ReplyDelete
  11. kalau nak wat drag race, standby la proper drag strip..klu da mcm ni, bek men kat jln je..same je..

    ReplyDelete
  12. takdir..tapi kalau ada yang leh lawan takdir tu next time sila berdiri kat tempat budak tu berdiri

    http://daengselili.blogspot.com/

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails