Friday, 4 January 2013

Serius - Amalan Cacah Gusi Untuk Kecantikan Di Senegal (6 Gambar)


El Hadj Gusi

Di negara Barat dan Asia gusi yang merah ialah tanda lambang kecantikan dan kesihatan. Gusi hitam sering dikaitkan dengan mereka yang tak suka gosok gigi dan penghisap rokok. But in Senegal it is the other way around. Gusi yang hitam adalah dianggap cantik kerana ia menyerlahkan keputihan gigi seseorang individu. Bagi mendapatkan gusi hitam legap yang sempurna, ada wanita senegal yang sanggup mencacah gusi mereka menjadi warna hitam. Sebatian hitam yang dibuat dari minyak dan mentega yang dibakar ini dilumur pada gusi sebelum dicacah dengan menggunakan jarum. Pengajaran hari ini ialah kecantikan berbeza dari satu tempat ke satu tempat. Yang universal hanyalah "duck lips" huduh dan nampak macam bangang.


Laporan asal DailyMail

15 comments:

  1. that's just wrong man.. wrong.. so wrong..

    ReplyDelete
  2. "Duck lips" huduh dan nampak macam bangang....? Tapi...tapi....ia..ia.. universal...

    ReplyDelete
  3. duck lips huduh dan nampak mcm bangang tu aku setuju sgt2

    ReplyDelete
  4. Entry menarik banyak kat blog ni...patutla tersenarai dalam social media week 2013...tahniah ye.....;)
    dah tersenarai tu pun dah kira yang terbaik...tahniah skali lagi....

    ReplyDelete
  5. bongok gler... fkr la ms tua nt... www.Step2Rich.net/honeymoney

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails