Tuesday, 29 January 2013

Serius Cool - Bandar Mohammed bin Rashid Dubai (12 Gambar)


Dubai!

Bandar Mohammaed bin Rashid ialah bandar baru didalam bandaraya Dubai. Pembinaan bandar baru ini diumumkan November tahun lalu dan ianya akan dibahagikan kepada empat zon utama iaitu kawasan kediaman, hiburan, pusat membeli belah dan pusat perniagaan komersil. Di dalam projek yang menelan belanja RM 8.2 Billion ini akan dibina empat taman tema dan pusat membeli belah terbesar di dunia. Antara taman tema yang dikatakan bakal dibina ialah Universal Studios. Fasa pertama projek ini dijangka siap pada tahun 2014.





Laporan asal SkyScraperCity

24 comments:

  1. Kalau malaysia mesti memakan belanja rm30b. Rm22b masuk kroni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang buta hati dan buta perut saja yang tak tahu

      Delete
    2. bermakna taming sari ni orang buta hati dan buta perut laa?

      Delete
    3. yeah betol tu mcai PR .. 2 billon lgi sponsor oleh amerika..utk mengusai ..bandar tu kan??..

      Delete
  2. 8 bilion... malaysia boleh jugak buat klu umno x korup... boleh tgk jer la tempat lain buat... fuuuuu

    ReplyDelete
  3. perrgghhh...yang kaya dapat tempat..yang miskin merempat.

    BANkami
    BANkami

    ReplyDelete
  4. nak JIMAT BIL ELEKTRIK 30%?
    nak JIMAT PETROL 49%?
    sukakan BARANG RARE?

    sila lawati --> Perkakas Pintar

    ReplyDelete
  5. aku terlibat dalam project ni, The Avenue Dubai. hahaha bangga.

    ReplyDelete
  6. jom pi london, paris , new york... xnak lah nak pi Mohammaed bin Rashid... mcm pelik je

    ReplyDelete
    Replies
    1. serius do~ makin lama, makin pelik2 bangunan dia~
      bangunan dimajukan, tapi kepala hotak rakyatnya dok tang tu jugak~

      Delete
  7. Rm 8.2 bilion jer murahnya... Kalu kat m'sia mahu 30-40 bilion kot....

    ReplyDelete
  8. Kat malaysia dah ada 1. 'Putrajaya' . Cuba google map.

    ReplyDelete
  9. Arab dah copy paste idea malaeis. Kita dah ada lebih 10 tahun dah...arab slow mo

    ReplyDelete
  10. dunia akhir zaman..ble byknye bangunan pencakar langit, gurun2 dan pdg pasir tmbuh rmput / berubah..wallhualam

    ReplyDelete
  11. Bandar dalam bandar?! Cityception!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails