Monday, 17 December 2012

Serius Konsep - Dua Konsep Taman Perumahan Di Bawah Skim Perumahan Rakyat 1 Malaysia (15 Gambar)


Hidup PM

Janji ditepati dan di bawah ialah beberapa target render yang kami temui di laman PR1MA.MY. Rumah-rumah di bawah dijual pada harga diantara RM100 - 400K sebuah dan sekiranya anda mempunyai pendapatan bersama diantara RM 2500 hingga RM 7500.00 anda layak memohon.  Di bawah ialah gambar apartment di PR1Ma Penang dan rumah di Seremban Utara. Sila mohon jika layak




Laporan asal PR1MA

21 comments:

  1. mcm utk golongan elite je..

    ReplyDelete
  2. perumahan rakyat ke??..."hapuskan kemiskinan ke??.. @ HAPUSKAN org miskin??... ".....

    ReplyDelete
  3. PR1MA bukan untuk rakyat Malaysia berpendapatan rendah, ia lebih kepada golongan kelas menengah Malaysia. Pendapatan RM2500 ke atas masih dianggap tinggi bagi majoriti kelas pekerja rakyat Malaysia.

    Jika di kilang-kilang, purata gaji basic untuk technician yang ada diploma adalah dalam lingkungan RM1600-RM1200. Bayangkan pula gaji untuk operator pengeluaran yang kebanyakannya hanya sekadar pekerja kontrak yang bila-bila masa mudah dibuang.

    ReplyDelete
  4. Mr sylarius xbaca betul2 ni..pendapatan bersama..bukan sorg..rm2500 untuk dua org kira okla tu..

    ReplyDelete
  5. ada jugak gaji rm1500 tapi bini tak kerja. dok menyewa sampai mampus..?

    ReplyDelete
  6. if I recalled it right, even PPR got nice promo pics like that.

    ReplyDelete
  7. pendatan bersama 2500... hg rumah 200K... potongan dh tentu 1K sebulan... tinggal lagi 1500... belanja anak sekolah lagi. mkn lagi.. confirm2 negatif..... mr "Sensei&quat berckp biar guna akal... skali skala cuba pandang ke bawah....

    ReplyDelete
  8. senyumkambing.net sbb berckp pandang kebwh la org di bwh kene bekerja keras. selagi pk hendak di tahap itu, di tahap itula sampai bile2. sy berckp bkn sbb sy org kaye atau golongan elit tp sy ckp sbgai org yang tiada apa, sy menapak dan belajar ingin berubah utk smpai tahap ini. sy kene kerja keras,klu sy nak rmh ini pun sy kene kerja keras bkn mengharapkan pekerjaan dari satu sumber. saya rasa 2500 bersama itu bkn masalah sekiranya apabila dari kecil anda bersekolah dgn baik dan belajar dgn tekun. saya pasti tiada org yang bercita2 slepas habis sekolah utk kerja setakat kerja kilang shj, jgn ckp sy menghina kerja kilang ye sbb sy pernah kerja di kilang, kilang plastik dan kilang tile. Tiada masalah bagi saya bekerja di kilang malahan klu kerja kilang skali pun sekiranya rajin dan bagus RM 1250 seorang boleh di peroleh. Pendapat saya sekarang adalah diri sendiri, diri sendiri yang perlu berusaha. Saluran dah ada, cara bagaimana tu adalah bergantung pada diri sendiri. Namun sekiranya benar2 hidup ssh di sbbkan beberapa faktor yang tidak dapat di elakkan, saya bersimpati. Satu shj sekiranya ada anak, didiklah anak supaya masa depan ia lebih baik dari kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. aq sukakan kata2 ko.sgt best dan padat dgn isinya.

      Delete
    2. you're right. kalau sume nk harapkan disuap, sampai bila pun xboleh berdikari..xpernah puas dgn apa yang ada..

      Delete
    3. awat si senyum kambing xmau jawab...kelu ka...dia nak yg mcm mana yg nak gaji tinggi tu, dh la mengaji sekolah x pass, keja malas, tapi nk gaji tinggi...apa la punya terrrr.....ckp x pakai otak....

      Delete
  9. terima kasih kerajaan barisan nasional najib razak... janjimu ditepati... pr1ma br1m kar1sma kr1m kr1m 1malaysia pad

    ReplyDelete
  10. macam ni punya design.harga max 400k tu construction cost pun tak lepas.artist impression bukan sales and purchase agreement. jangan nak mislead sgt.. yawnnn

    ReplyDelete
  11. PKR tetap di hati. gula2 tuk rakyat bodoh, klu di bagi ambik ja lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpa.gula2 pun duit kita. kerajaan mana2 pun pegang amanah rakyat.jgn nak jadi bebal sgt cakap kami tak bersyukur.

      Delete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. kau semua benda kerajaan bagi kau nak. lepas tu kutuk dan gigit tangan yg memberi kat kau. berterima kasih dan pandang sisi baik kerajaan xnak pula. haktuii. gampang punya orang. klu kerajaan ni jahat dah lama die xbagi apa2 kepada rakyat bodoh xtau bersyukur suka makan kencing pkr macam kau ni. berterima kasih la kepada kerajaan tu. entah selama ni kau percaya fitnah2 yg dilempar kerajaan rupa2 nya tu semua salah. naya kau nak minta maaf kat kerajaan di dunia dan akhirat. nabi pun suruh kita taat pada kerajaan yang sedang memerintah kita. siapa yang memerintah kena taat di mana islam masih dijunjung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni jenis nengok berita tv3 dan bace utusan tegar nie..

      Delete
  14. MACAM PRNAH KU LIHAT DESIGN DOUBLE STOREY TERRACE...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails