Thursday 13 December 2012

Serius Cool - Yotaphone : Telefon Pintar Dengan Dua Skrin (14 Gambar)


nice Idea

Yotaphone ialah sebuah peranti pintar Android dengan dua skrin. Skrin utama ialah skrin LCD biasa manakala skrin dibahagian belakang telefon ini ialah skrin E-Ink seperti yang ada pada Kindle. Ketika dalam mod terkunci paparan E-Ink ini boleh menunjukkan ramalan kaji cuaca, pasaran saham ataupun status terkini media sosial teman anda. Kerana E-ink menggunakan voltan yang kecil ia tidak akan memendekkan jangka hayat peranti anda seperti skrin LCD yang diguna pakai sekarang. Yotaphone diperkasakan dengan pemproses dua teras 1.5 Ghz, RAM sebesar 2 GB, kamera 12 Megapixels, skrin sebesar 4.3" dan sistem operasi Android Jellybean terkini Google. Ia juga dilengkapi bateri sebesar 2100 mAh bagi memastikan penggunaan sepanjang hari. Tiada maklumat lanjut maupun harga jualan buat masa ini tetapi peranti dari Russia ini dikatakan bakal memasuki pasaran Eropah Febuari depan. Nampak menarik.


 


Laporan asal Engadget  dan TelefonGuru

14 comments:

  1. nasib baik la tak nampak macam iphone sangat nanti kena saman,, hehe

    mujadafewa.blogspot.com/2012/12/jom-download-ebook-percuma-jangan.html

    mujadafewa.blogspot.com/2012/12/giveaway-free-domain-for-all.html

    ReplyDelete
  2. Is barang baik.. Ada info terbaru pasal natang ni, tambah lg ah.. Nmpak menarik..

    ReplyDelete
  3. cam funtion...kalau jatuh retak screen,,yg satu lagi bley pkai,,haha~

    ReplyDelete
  4. Ini dah macam iPhone 6 ni, Apple kalah sebab Yotaphone dah keluarkan lebih awal.

    ReplyDelete
  5. Memnag canggih teknologi sekarang.

    ReplyDelete
  6. comelnya lisa surihani. jom tiru fesyen dia. http://bit.ly/TOQuL1

    ReplyDelete
  7. orang malaysia kurang membaca, apatah lagi nak baca e-book. jadi kalau masuk market malaysia, aku jangka ini tak laku.

    ReplyDelete
  8. Tak lama lagi banyaklah phone mcm ni dkeluarkan...lepas ni xpayah susah2 nak tanya jam pukul berape...mse org tgh ckp phone,tgk jer kt phone tu...haha...

    Http://uzaify69.joowaal.net

    ReplyDelete
  9. lifespan battery makin kurang la kan,,??

    ReplyDelete
    Replies
    1. dier pkai tenaga nuklear, smpai owner mati bateri x abes2. :P

      Delete
  10. Halo,
    Adakah anda sedang mencari syarikat peminjam swasta yang berwibawa dan terakreditasi yang meminjamkan peluang sepanjang hayat? Kami menyediakan semua jenis pinjaman dengan cara yang sangat cepat dan mudah, pinjaman peribadi, pinjaman kereta, pinjaman rumah, pinjaman pelajar, pinjaman perniagaan, pinjaman pelaburan, penyatuan hutang, dan banyak lagi. Adakah anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Adakah anda memerlukan penyatuan atau pinjaman gadai janji? Lihatlah lebih jauh seperti yang kita ada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang lalu. Kami menawarkan pinjaman dari 5000 dolar kepada 50,000,000 dolar pada kadar faedah pinjaman yang sangat tinggi sebanyak 2%. Hubungi kami hari ini melalui e-mel kami sekarang dan kami akan dengan senang hati membuat masalah kewangan anda dan perkara-perkara yang lalu, Tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin.
    E-mel kepada kami: (albakerloanfirm@gmail.com).

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails