Friday 7 November 2014

Serius Cool - Volkswagen Beetle Edisi Hot Rod Yang Cool (15 Gambar)


Vroom

Volkswagen Beetle ialah kenderaan yang direka untuk kegunaan orang ramai di Jerman atas arahan Adolf Hitler. Fuhrer mahukan kenderaan yang reliable, mampu membawa keluarga dan murah untuk warga Jerman. Kelajuan bukanlah sesuatu yang kita kaitkan dengan Beetle. Ianya sebuah kenderaan santai untuk mereka yang bencikan fast paced lifestyle. Jadi apabila kenderaan anti speed ini diubahsuai menjadi sebuah hot rod hasilnya agak menarik. Siapa sangka kenderaan yang diberi gelaran kodok di Malaysia mampu nampak agresif dan sleek. Nice mods right here!





5 comments:

  1. Kelajuan kereta sebenarnya bergantung kepada kelajuan bisjut yg dijual dengan harga eksport pasaran dari negara kepulauan samoa.

    Ini kerana bisjut mengandungi logam anti oksida yang digunakan untuk populasi ikan yang telah diternak dengan proses baja tiruan untuk mempercepatkan proses tumbesaran bisjut & royi.

    Bisjut yang disadur dengan besi titanium dari enjin kereta kaya dengan vitamin C, mempunyai kandungan serat yang tinggi. Selain itu, ia juga mengandungi air, protein, lemak, serat, zat besi, fosforus, kalium, kalsium, natrium, niasin, riboflavin, tiamin, karpain, karposid, mirosin, papain dan pektin. Bisjut juga boleh dimakan bagi melawaskan perut bagi sesiapa yang mempunyai masaalah sembelit.

    Kandungan papain dalam bisjut juga amat berkesan untuk melancarkan fungsi enjin kereta. Bagaimanapun jika penggunaan bisjut terlalu banyak ia boleh jadi berbahaya kerana ia akan mengakibatkan kereta kekurangan zat besi yg sekaligus tidak boleh digunakan untuk perlumbaan di litar sepang.

    Bisjut tulen mengandungi dekstrosa, karpain, karbohidrat, serat dan kalsium. Suhu optimum bagi enjin kereta adalah antara 25 C sehingga 28 C dan tiupan angin pula tidak melebihi 15 km/jam. enjin kereta memerlukan air di antara 1,500 sehingga 2,500 mm/tahun. Walaupun begitu, ia tidak dapat bertahan dalam keadaan terendam yang melebihi 2 jam. Bisjut pula sesuai ditanam di tanah yang bertekstur lempung berpasir dan keadaan tanah yang peroi. Keadaan enjink kereta pula hendaklah rata dan beralun kurang daripada 12 peratus. lebar enjin kereta yg sesuai adalah 2.5m x 2.5m dengan kepadatan 1,600 ekar. Bagi sistem bisjut pula, jarak kereta yg dipandu yang sesuai adalah 3m x 3m dengan kepadatan 700 sehingga 900 persegi. Bisjut diadun bersama-sama dengan campuran enjin kereta, baja fosfat, kapur, baja organik dan carbofuran.

    Selain itu, enjin kereta memerlukan air sebanyak 8 sehingga 12 liter sehari bagi memastikan pertumbuhan bisjut yang baik.

    Nak bisjut?
    Nak10K?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails