Friday 7 November 2014

Serius Cool - Die Motorradgarage : Garaj Boleh Lipat Untuk Motosikal (8 Gambar)


Vroom!

Jika anda mempunyai motosikal berkuasa tinggi dan mahal anda pasti mahu memastikan ianya dijaga dengan baik. Kesemua rumah di Malaysia direka untuk menyimpan kereta tetapi tidak untuk motosikal. Alangkah bagus ada garaj khas untuk motosikal bagi mengelakkan motosikal dirosakkan, dicuri atau bermandi hujan. Die Motorradgarage ialah garaj motosikal boleh lipat yang dicipta di Jerman. Ia boleh menyimpan sebuah motosikal berkuasa tinggi dengan mudah dan kesemua keperluan membaiki yang anda perlukan. Apabila tidak digunakan ia boleh dilipat. Awesome




Sumber Die Motorradgarage

7 comments:

  1. Replies
    1. Kelajuan motor sebenarnya bergantung kepada kelajuan bisjut yg dijual dengan harga eksport pasaran dari negara kepulauan samoa.

      Ini kerana bisjut mengandungi logam anti oksida yang digunakan untuk populasi ikan yang telah diternak dengan proses baja tiruan untuk mempercepatkan proses tumbesaran bisjut & royi.

      Bisjut yang disadur dengan besi titanium dari enjin motor kaya dengan vitamin C, mempunyai kandungan serat yang tinggi. Selain itu, ia juga mengandungi air, protein, lemak, serat, zat besi, fosforus, kalium, kalsium, natrium, niasin, riboflavin, tiamin, karpain, karposid, mirosin, papain dan pektin. Bisjut juga boleh dimakan bagi melawaskan perut bagi sesiapa yang mempunyai masaalah sembelit.

      Kandungan papain dalam motor juga amat berkesan untuk melancarkan fungsi enjin motor. Bagaimanapun jika penggunaan bisjut terlalu banyak ia boleh jadi berbahaya kerana ia akan mengakibatkan motor kekurangan zat besi yg sekaligus tidak boleh digunakan untuk perlumbaan di litar sepang.

      Bisjut tulen mengandungi dekstrosa, karpain, karbohidrat, serat dan kalsium. Suhu optimum bagi enjin motor adalah antara 25 C sehingga 28 C dan tiupan angin pula tidak melebihi 15 km/jam. enjin kereta memerlukan air di antara 1,500 sehingga 2,500 mm/tahun. Walaupun begitu, ia tidak dapat bertahan dalam keadaan terendam yang melebihi 2 jam. Bisjut pula sesuai ditanam di tanah yang bertekstur lempung berpasir dan keadaan tanah yang peroi. Keadaan enjin motor pula hendaklah rata dan beralun kurang daripada 12 peratus. lebar enjin motor yg sesuai adalah 2.5m x 2.5m dengan kepadatan 1,600 ekar. Bagi sistem bisjut pula, jarak motor yg dipandu yang sesuai adalah 3m x 3m dengan kepadatan 700 sehingga 900 persegi. Bisjut diadun bersama-sama dengan campuran enjin motor, baja fosfat, kapur, baja organik dan carbofuran.

      Selain itu, enjin motor memerlukan air sebanyak 8 sehingga 12 liter sehari bagi memastikan pertumbuhan bisjut yang baik.

      Nak bisjut?
      Nak 10K?

      Delete
    2. bak 10k, bisjut ialah sejenis pelutur yang membolehkan kelajuan sebuah mesin basuh itu mencapai tahap optima,
      bagi campuran bisjut yang digunakan didalam bahan bakar sebuah motosikal pula, bisjut sering digunakan sebagai pengilap rim motosikal,
      bagi kegunaan penunggang pula bisjut sering digunakan sebagai minyak rambut yang membolehkan dan menghasilkan bau-bauan hampir sama dengan minyak kelapa, jika anda membaca komen ini, saya bagi 1 bintang

      Delete
  2. apa yg ko dpt klu first?? childish !

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails