Tuesday 17 December 2013

Serius Sadis - Gelandangan Kolong Bawah Tanah Dihalau Di China (14 Gambar)


Sadness

Kesempitan wang dan kenaikan kos sara hidup di Beijing semakin keji mengakibatkan ramai pekerja migran tidak mampu menyewa apakan lagi memiki tempat tinggal. Oleh sebab itu mereka harus kreatif untuk mencari tempat tinggal yang selesa. Kini sudah tiba musim sejuk dan tidur di kaki lima bukan lagi pilihan yang selamat. Oleh sebab itu ada gelandangan yang tidur di dalam kolong bawah tanah seperti wanita di bawah. Malang bagi beliau pihak berkuasa tempatan Beijing menghalau beliau dari rumah ala Ninja Turtles ini. Selepas dihalau lubang kolong ini disimen bagi menghalang beliau dari kembali masuk ke dalam. Sadness. Tak ada jabatan kebajikan masyarakatkah di China? 




Laporan asal ChinaSmack

8 comments:

  1. Apakah yang berlaku seterusnya pada wanita malang itu?

    ReplyDelete
  2. bodo gila..smpai sanggup simen kolong tu semata2 tak nak bagi org tido..nampak sgt kesialan negara china ni.biar je la dia tido situ kalau tak dapat nak tolong.

    ReplyDelete
  3. Dalam amalan HSE (Health and safety environment) confined space bahaya. makcik ni duduk dalam kawasan larangan sebenarnya. x baik untuk kesihatan. so local authority x bodoh.. cuma mereka lebih menghargai nyawa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau musim sejuk datang makcik tuh tidoq dalam sejuk tak merbahaya? lebih menghargai nyawa la sangat...

      Delete
    2. Dalam HSE confined space memang bahaya sebab ada gas2 beracun, lack of oxygen, and etc , tapi takkan la halau macam tu je orang tu, kesian dia nak tidur mana pulok nanti. Bagi la dia shelter (welfare hak dia).
      -Safety, Health & Environment Personnel-

      Delete
    3. siap letak title HSE officer heh bro? dahsyat kau nie. hahaha

      Delete
    4. Engineer bro..nak amik exam dia kena bayar 5000. Aku tak mampu

      Delete
  4. Kalau ade umeno kt china, mybe mok cik xkn susah gini.....
    Btw mmg kejam gile tenuk la ,,kesian mkcik tu... sad

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails