Wednesday, 25 December 2013

Serius Sadis - Kisah Sedih Kehidupan Golongan Marhaen Di Malaysia


Sad story bro..


Jika cerita ini benar memang kasihan. Dunia semakin mahal.




Laporan asal Mazlan Alias

23 comments:

  1. najib najib najib najib najib najib najib najis

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. biarkan dia..esok tangan dia akan cakap apa dia tulis pasal ulama.

      Delete
  3. yang kaya makin kaya, yang miskin makin miskin, Mungkin malaysia da start bergerak ke belakang walau ke depan jika dilihat hanya pada dasarnya seperti negara India.

    ReplyDelete
  4. sedih bila baca post kali ni, buat masa sekarang ni bantu kita perlu bantu sesama insan sehingga keadaan semakin stabil

    http://ftkmalaysia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. nasib rakyat mlesia dpt pemimpin bodoh. yg menyokong lg bodoh. semoga ada hikmah..

    ReplyDelete
  6. Kalau kita berfikiran positif. Anggaplah kenaikan harga sebagai satu halangan untuk meningkatkan produktiviti diri. Setahu aku harga barang sentiasa naik dari aku kecik sampai besar dan berlaku juga di Negara-Negara lain termasuk Amerika.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu. kene fikir positif dan tingkatkan produktiviti. contoh kalau keje kerajaan, bangun pukl 6, solat subuh, pukul 7 p keje, start keje kul 8 sampai kul 5 petang. sampai umah kul 6, siap-siap plak pergi pasar malam, berniaga pasar malam pukul 6 sampai la pukul 12 malam. balik umah pukul 1 pagi da, p tidoq trus pasal esok nak bangun pagi g keje. tingkatkan produktiviti, cari peluang buat duit, ignorekan isteri tu, ignorekan anak tu, tak payah peduli pasal dorang. janji kite ade duit. pendidikan anak-anak biar cikgu yang tentukan, ko keje cari duit jek. tiap kali naik harga barang, fikir positif dan tingkatkan produktiviti. tengok kat amerika, harga barang tinggi. walaupun kat sana gaji lebih tinggi dari malaysia, pengurusan dana lebih baik dari malaysia, jangan tengok bende tu, yang paling penting fikir positif dan tingkatkan produktiviti.
      barang memang sentiase akan naik, dan kenaikan kali ini, dalam masa belum sampai setahun menang pilihanraya, da naik kan harga minyak, harga tol, harga gula. sebenarnya semua da sedia maklum, naik harga minyak jek cukup, semua barang naik. tapi cara paling strategik dan mungkin plaing syariah adalah, fikir positif dan tingkatkan produktiviti. jadilah orang yang sentiasa perlu berkorban dan mengubah cara hidup setiap kali berlaku perubahan dan kenaikan harga barang.
      hidup preity!!nak bisjut?

      Delete
    2. kahkah..p preity watever...
      this is malaysia bro...shit it's not america.

      Delete
    3. mr sarcasm! yeahhh! @preity: nak bandingkan dengan us pasaipa? hang tau tak gdp dia berapa? income rakyat dia berapa? gaji minima dia berapa? Malaysia? hakkpuittt! BN politician sucks!

      Delete
  7. Kalu aku jadi Mazlan Alias tu aku bagi seploh hinggit terus. Ada la brader tu duit makan. Ape ke bengap la ko ni Mazlan

    ReplyDelete
  8. mohon penjelasan dari en Fauzi...

    ReplyDelete
  9. yang pelik bila cashier tu dah pulangkan duit 60 sen dekat tangan brader tu, kenapa brader tu masih degil nak angkat pam? kan ke dah malukan diri sendiri sebab cashier tu siap buat announcement pulak.

    tapi bab minyak naik dan segala bagai pun naik dalam masa terdekat memang perkara yang tak patut la kerajaan buat dekat rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rasa Mazlan Alias buat cerita ni nak menagih simpati...

      Delete
    2. aku rasa kalau nak reka cerita, patut simple je...
      tengah beratur...abang depan kasi 60sen...cashier tak terima...penulis bayarkan. Habis.
      Ni jadi komplex pulak ceritanya...

      Delete
  10. some of you guys are missing the point or just plain stupid?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Errr...obviously the 2nd one h&m!

      Delete
  11. pakcik tu pn x kisah kot..kan skang ramai rakyat malaysia yg lebih suka tolak benda free..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails