Tuesday, 17 December 2013

Serius Cool - LIT C-1 : Jawapan Kepada Harga Tol Melambung Di Malaysia? (20 Gambar)


Barang Naik

Nampaknya harga tol di seluruh Malaysia akan naik tahun hadapan selepas Pak Menteri dah bagi komentar mengatakan harga tol naik adalah munasabah. Kepala bapak dia but since we can't bloody do anything about it time for a solution. Apa kata kita import LIT C-1. Ianya sebuah motosikal electrik yang dipandu seperti sebuah kereta.Menurut perekanya Michael Kim, C-1 mampu memecut sheingga 190 Kilometer sejam dengan jarak pemanduan maksimum 321 kilometer. Ia mempunyai kabin yang menutup keseluruhan tubuh penunggang dan boleh menempatkan 2 orang penumpang pada satu-satu masa.Sesuai untuk pergi kerja. Jalan kurang jam dan tak perlu bayar tol kerana ianya motosikal.

Harga sebuah LIT C-1 bermula dari USD 24 000 (RM 77 000). Sebanyak 1000 akan dikeluarkan pada tahun hadapan. Jika mendapat sambutan lebih banyak C-1 akan dihasilkan dan dijual pada harga USD 14 000 (45 000)




Laporan asal FastCo

16 comments:

  1. yang duduk belakang tu teramatlah sempitnya...

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. moto cenggini ade balancer.yg ak pnh baca,die ltk kt bwh moto.p baca teknologi die cmne.

      Delete
  3. Replies
    1. baik bayar tol dari bayar motosikal rega RM222K mcm ni..

      Delete
    2. "Kalau Rasa Mahal Jangan Beli" - Menteri

      Delete
    3. "tak suka bayar cukai sila duduk hutan!" - Menteri Pemakan Rumput

      Delete
  4. silap3 hari bulan, disebabkan ada motor macam ni semua motor kena tol jgk..aku da hlang keyakinan kat kerajaan da..

    ReplyDelete
  5. tunggu masa jer motorsikal kena tol

    ReplyDelete
  6. awal2 lagi motor ni akan diharamkan masuk Malaysia sebab tak memberi hasil pulangan pada negara. Hak Tuih!

    ReplyDelete
  7. "kalau tol mahal ikut jln biasa. klau ayam mhl jgn mkn ayam. klau rumah mahal jgn beli rumah" apa la nasib mlesia dpt menteri2 bodoh..

    ReplyDelete
  8. "Disebabkan banyak kemalangan melibatkan motosikal, kerajaan akan mengharamkan penggunaan motosikal. Sila guna kereta. Beli proton sebab murah" : Menteri Pengangkutan Mahalsia..

    ReplyDelete
  9. bodo la obe macai oi..kat melesia x sesuai ..bpk la mahal ..lagi skali bodo la kau obe..

    ReplyDelete
  10. bende ni klu malaysia byk pakai akan wujud lorong tol utk dia. jgn risau, ngn umnu sume boleh

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails