Tuesday 26 June 2012

Serius - Philippe Sanderos Memeluk Islam


Alhamdulillah

Berita menarik dari Manchester. Philippe Sanderos (27) pemain bolasepak Switzerland yang bermain untuk kelab Fulham FC dilaporkan memeluk agama Islam lima hari yang lalu. Sanderos yang pernah bermain untuk kelab 7 Tahun Tak Pernah Menang Piala FC Of London memeluk Islam di Manchester. Beliau memeluk Islam Mazhab Syiah. Jika anda hendak tahu Sanderos seorang graduan bidang teologi dan gemar membaca tentang agama-agam dunia dimasa lapang. Beliau pernah berkata sekiranya beliau tidak menjadi pemain bola, beliau mungkin sudah menjadi seorang paderi. Semoga saudara baru kita ini menerima bimbingan yang cukup dan tidak menjadi iblis seperti Karim Banzema dan Franc Ribery yang kantol melanggan pelacur bawah umur Zahia Dehar.



Laporan asal PressTV

24 comments:

  1. mazhab syiah....?sesat lagi mnyesatkn....syg tol...

    ReplyDelete
  2. patut ada inb4..."7 tahun Fulham tak pernah menang sebab tu dia masuk Syiah...sesuai la"

    ReplyDelete
    Replies
    1. 7 tahun xpenah menang 2 di tujukan kepada arsenal... ( FC of London )
      senderos pernah main defence kt arsenal sblm move 2 fulham

      Delete
  3. Sunni cakap Syiah sesat, Syiah cakap Sunni sesat.
    Apa yang pengikut masing2 tahu? Ulang balik pemimpin masing2 cakap. Siapa yang sesat sekarang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ape yang kau tau tentang syiah dan sunni?

      Delete
    2. syiah terang-terang sesat...sokong transeksual,kahwin budak kecik,semayang alas dengan batu...masih tak cukup sesat lagi ke?

      Delete
    3. Syiah hina Aisyah r.a and Abu Bakar r.a, 2 org sahabat dan org yg plg dekat dan disayangi oleh Nabi Muhammad s.a.w, juga 2 org yg dijanjikan syurga oleh Allah.

      4 imam besar ahli sunnah wal jamaah sepakat cakap syiah sesat.

      So Syiah confirm sesat!

      Delete
    4. @afiq johari~ sila research about ulama2 syiah di negara2 arab dahulu sebelum berkata2~ mereka memulakan ceramah dengan maki hamun & menghina ahlul bait~ mereka mendatangi ulama2 sunnah dengan maki hamun & doa keburukan kepada ulama2 sunnah~ apa yang tak cukup sesat lagi dengan itu ?? mengajar orang menghina memaki hamun~ agama apa ajar hina orang ni ??

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. quick info; di iraq lepas saddam di bunuh, puak syiah mula berkuasa.Mereka membunuh dan menyeksa ahli2 sunni(buat research sendiri). Walaupun saddam dikatakan kejam, sebenarnya semasa pemerintah allayarham, beliau tidak mengenepikan hak2 kumpulan syiah. mereka juga menikmati hak2 sebagai rakyat iraq sama seperti ahli sunni.

      ps; bukan senang2 nak jatuhkan hukum, perlukan ilmu, hujah2,bukti,dalil, dan pertimbangan yang adil before nak decide mana satu betul dan y sesat. kalau x macam ni la jadinya, menunjukkan kebodohan diri di khalayak ramai.

      Delete
  4. Alhamdulillah.. Muka dia ni sebijik mcm paderi yang selalu naik beskal kat tempat aku.. Apa2 pun, kuar Arsenal main kat Fulham pilihan yang paling tepat.. Mana tau Fulham menang League Cup ke, FA cup ke musim depan..

    ReplyDelete
  5. kesal kerana Mohamed El-Fayed selaku owner Fulham FC tak guide dia untuk convert menjadi seorang Sunni Muslim.

    ReplyDelete
  6. Masuk Syiah? tiap kali kutbah dan ceramah Syiah menghentam dan mengutuk para isteri Rasul Allah dan para sahabat. Makan dan minum berdiri, menghalalkan mikah muta'ah dan lain lain yang mungkar. Mereka cuma mengagung-agungkan Syaidina Ali. Syiah adalah antara musuh Islam selepas Yahudi. Jadinya, Sama macam tak masuk Islam.

    ReplyDelete
  7. Obe,
    Tolonglah jangan samakan Islam dengan Syiah. Islam dan Syiah adalah agama yang berbeza sepertimana Islam dengan Kristian. Tukar tajuk artikel ni kepads "Serius - Philippe Sanderos Memeluk Syiah".

    ReplyDelete
  8. Semoga Allah beri petunjuk kepada dia..

    Amin~~

    ReplyDelete
  9. Marine Biologist, Semoga Allah beri petunjuk kepada Obe..hahaha

    ReplyDelete
  10. sayangnya...dah masuk islam tapi ajaran pulak masih salah..
    hope Allah terangkan hati dia..niat dah betul..harap di permudahkan jalan...

    ReplyDelete
  11. Kenape Syiah? Kenape tak Sunni? Urgh

    ReplyDelete
  12. admin ni memang syiah..sedap2 je dia menyumpah benzema ngan ribery..memang admin ni sedat dan menyesatkan..bertaubatlah admin..islam x da ajar orang kutuk mengutuk..

    ReplyDelete
  13. Obe ni aku tgk makin lama makin xbetui pulak. Islam , syiah? Jadah nak welcome2 pulak? Sah2 syiah tu xbetui, knp nak sama kan dgn islam? Jgn bg org lain kompius la obedun!!! Tukar tajuk tu!! Makin meluat pulak aku dgn oben ni!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails