Saturday 21 December 2013

Serius Cool - Hari Terbuka Masjid Di Jerman : Boleh Kita Contohi


Sage!

Jerman ialah sebuah negara sekular. Negara banyak bukan Islam but still the muslims are united and reasonable enough untuk mengadakan hari terbuka masjid untuk penduduk setempat. Warga Jerman bukan Islam boleh melihat sendiri rumah ibadah orang Islam dan bertanya tentang agama orang Islam secara terbuka. Di Malaysia perkara seperti ini bagus diadakan juga. Ini tidak, kafir masuk perkarangan masjid dijadikan isu kononnnya menghina masjid. Learn from other muslims Malay muslims!




9 comments:

  1. ntah. Patutnya sinilah Non Muslim lagi kenal Islam, sbab sini ada ramai orang Islam.

    ReplyDelete
  2. Apakah Islam untuk anda?

    Sudah pasti bukan hanya mengucap syahadah. Selagi jawapan ini belum dapat dijawab, selagi itu pertanyaan dan persoalan akan sentiasa bermain di minda.

    fruit for thought

    ReplyDelete
  3. Orang bukan Muslim masuk perkarangan masjd/surau TIDAK PERNAH jadik isu di Malaysia. Yang jadik isunya mereka masuk masjid/surau pakai kasut, tidak menutup aurat dan buat ceramah politik. Itulah yang saya tahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang masuk masjid tak buka kasut tu FRU (kejar org demo smpai ke dalam masjid), tidak menutup aurat itu kak Ros dan yang memberi tauliah ceramah politik itu Jakim; dengarkan saja kuliah jumaat sebagai contoh.

      sekian.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  4. OWH till the end the malay muslim /malaysian should only copy others? we dont create even an example or a system. alamatnye asik membontot je la orang kite..

    ReplyDelete
  5. Obe salah ayat tu.. ble masa pulak malaysia x benarkan non-muslim masuk masjid? utk melawat mmg dibenarkan.. boleh tgk kt masjid negara, masjid wilayah, masjid putrajaya setiap tahun beribu ribu non-muslim dtg melawat tp masuk dgn baju khas tutup aurat. yg tak boleh masuk tu kalo masuk bagi ceramah politik x tutup aurat..memag salah la bro..

    ReplyDelete
  6. xboleh. 47% melayu sini tkkn belajar dr muslim bangsa lain. sbb melayu sini maksum atas pemerintahan puak jahiliyah(BN)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails