Monday, 28 January 2013

Serius Cool - Rumah Dalam Taman Di Jepun (11 Gambar)


Rumah Dalam Taman

Di Jepun rumah yang besar ialah sebuah kemewahan yang tidak mampu dimiliki ramai rakyatnya. Rumah yang dimiliki biasanya kecil dan agak klaustrofobik. Ryue Nishizawa ialah seorang jurubina yang berasal dari Tokyo. Rumah lima tingkap berkonsepkan taman beliau di Tokyo di bawah ialah jawapan beliau kepada masalah rumah di ibu negara Jepun. Rumah ini mempunyai dinding kaca dan dipenuhi tumbuhan hijau bagi menyelesaikan masalah rumah yang terasa seakan bilik penjara. Dengan meletakkan tumbuhan rumah akan menjadi lebih sejuk serta menjadi penghalang kepada pemandangan orang ramai ke dalam rumah. Konsep yang menarik tetapi bagi orang seperti kami dinding kaca mungkin akan membuatkan kami rasa kurang selesa. Susah nak fap.




Laporan asal Architizer

10 comments:

  1. org atas mcm bole skodeng jek.. x slmt2.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat jepun xpayah susah2 nk skoden kot... Hahahhaha

      Delete
    2. kurus kering macam cicak kobeng eqito ni sape laaa nak skodeng.. cermin diri dulu sebelum cakap macam tu.. kah kah kah..

      Delete
  2. lima tingkap?betoi ka ni?ka lima tingkat?haha

    ReplyDelete
  3. balcony je dah separuh drpd saiz rumah. kalo lari2 dlm rmh skjap je dah sampai kat penjuru..hahahaa

    ReplyDelete
  4. nak JIMAT BIL ELEKTRIK 30%?
    nak JIMAT PETROL 49%?
    sukakan BARANG RARE?

    sila lawati --> Perkakas Pintar

    ReplyDelete
  5. dah kahwin pon perlu kan Fap??..adoi..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails