Tuesday 4 March 2014

Koenigsegg Agera One:1 - Kereta Hiper Dengan Nisbah Kuasa Kepada Kuasa Kuda 1:1 (9 Gambar)


Vroom!

Supercar terlalu mainstream dan sekiranya anda Koenigsegg anda mahu menghasilkan kereta yang istimewa untuk menyambut ulang tahun anda yang ke 20. Syarikat yang berasal dari negara tak boleh pukul anak jika tidak solat melainkan anda mahu kena penjara ini akan memperlihatkan Koenigsegg Agera One:1  pada Pameran Kereta Geneva akan datang. Apa yang menarik mengenai Hyper Car ini ialah ia mempunyai ratio 1:1 kuasa kuda kepada berat kereta and thus the name. Ia diperkasakan enjin 5 liter V8 yang menghasilkan 1340 kuasa kuda dan berat berat keseluruhan kereta ini ialah 1340 Kilogram. Ia dikatakan mempunyai kelajuan maksimum 440 kilometer sejam. Hanya enam buat Koenigsegg Agera One:1 akan dibina dan kesemua telahpun dijual. Tak pasti samada ada Malaysian yang membelinya kerana kereta ini sangat bertepatan dengan motto 1Malaysia. 




Sumber AutoBlog

20 comments:

  1. Replies
    1. Tips blogger blogspot untuk menginap di Hotel Murah di Jakarta dan informasi mengenai penginapan dan hotel murah yang sesuai dengan Daftar Hotel Murah di Jakarta yaitu Sekitar Rp 100ribuan. Hotel Murah di Jakarta. Judul ini cocok banget buat seseorang yang ingin menginap sewaktu bepergian karena Hotel murah di jakarta melalui pemesanan online HOTEL MURAH DI JAKARTA. Saya rasa tidak ada lagi yang belum mengerti tentang hotel. hotel merupakan Hotel Murah di Jakarta - Cari hotel murah di daerah Jakarta? mari simak ulasan ini yang akan menyajikan kumpulan daftar hotel murah Informasi mengenai Hotel Murah di Jakarta semakin banyak karena Jakarta adalah ibukota dari indonesia. Kalian sedang mencari penginapan atau hotel murah di jakarta bukan hanya Hotel Murah di Jakarta. Kualitas seperti apa yang disebut Hotel Murah di Jakarta, apa memang tempatnya yang kurang baik sehingga Hotel Murah Di Jakarta, GoIndonesia.com menawarkan pilihan hotel murah di seluruh jakarta. Permintaan terhadap hotel di Jakarta sangat luar biasa. Cara dan Tips memilih Hotel Murah di Jakarta.Jangan hanya sekedar hotel murah, tapi perhatikan juga peayanan Hotel tersebut untuk menunjang semua kegiatan Anda di Hotel Murah di Jakarta

      Delete
  2. aerodynamic direka untuk menjadikan kereta bertambah laju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. buto hang. pi belajaq balik. aerodynamic direka untuk buat kereta lebih stabil bila laju.

      Delete
    2. fakta acik ko mane belajar...

      Delete
  3. Kelajuan kereta sebenarnya bergantung kepada kelajuan bisjut yg dijual dengan harga eksport pasaran dari negara kepulauan samoa.

    Ini kerana bisjut mengandungi logam anti oksida yang digunakan untuk populasi ikan yang telah diternak dengan proses baja tiruan untuk mempercepatkan proses tumbesaran bisjut & royi.

    Bisjut yang disadur dengan besi titanium dari enjin kereta kaya dengan vitamin C, mempunyai kandungan serat yang tinggi. Selain itu, ia juga mengandungi air, protein, lemak, serat, zat besi, fosforus, kalium, kalsium, natrium, niasin, riboflavin, tiamin, karpain, karposid, mirosin, papain dan pektin. Bisjut juga boleh dimakan bagi melawaskan perut bagi sesiapa yang mempunyai masaalah sembelit.

    Kandungan papain dalam bisjut juga amat berkesan untuk melancarkan fungsi enjin kereta. Bagaimanapun jika penggunaan bisjut terlalu banyak ia boleh jadi berbahaya kerana ia akan mengakibatkan kereta kekurangan zat besi yg sekaligus tidak boleh digunakan untuk perlumbaan di litar sepang.

    Bisjut tulen mengandungi dekstrosa, karpain, karbohidrat, serat dan kalsium. Suhu optimum bagi enjin kereta adalah antara 25 C sehingga 28 C dan tiupan angin pula tidak melebihi 15 km/jam. enjin kereta memerlukan air di antara 1,500 sehingga 2,500 mm/tahun. Walaupun begitu, ia tidak dapat bertahan dalam keadaan terendam yang melebihi 2 jam. Bisjut pula sesuai ditanam di tanah yang bertekstur lempung berpasir dan keadaan tanah yang peroi. Keadaan enjink kereta pula hendaklah rata dan beralun kurang daripada 12 peratus. lebar enjin kereta yg sesuai adalah 2.5m x 2.5m dengan kepadatan 1,600 ekar. Bagi sistem bisjut pula, jarak kereta yg dipandu yang sesuai adalah 3m x 3m dengan kepadatan 700 sehingga 900 persegi. Bisjut diadun bersama-sama dengan campuran enjin kereta, baja fosfat, kapur, baja organik dan carbofuran.

    Selain itu, enjin kereta memerlukan air sebanyak 8 sehingga 12 liter sehari bagi memastikan pertumbuhan bisjut yang baik.

    ReplyDelete
  4. serius aku ckp agera ni jauh lagi lawa dah power berbanding bugatti veyron.

    ReplyDelete
  5. Power to weight adalah terjemahan KUASA KEPADA KUASA KUDA.

    Suruh amik PPSMI xnak. Sibuk dengan bisjut jer!!!!

    ReplyDelete
  6. kita boikot ini negara tak boleh pukul anak jika tidak solat melainkan anda mahu kena penjara!!1 yehaaa!!

    ReplyDelete
  7. Cara ni tak berkesan dengan semua orang. Lain perot lain tahi. Tapi boleh cuba bila dah seminggu tak berak atau bila sembelit. Belum cuba belum tahu ;)



    1. Minum air mineral/air kosong banyak-banyak. Jadikan air wajib setiap hari. Lebih elok kalau minum sebelum makan.

    2. Minum milo. Lebih lawas kalau minum pagi-pagi time breakfast. Tak sampai 15minit mesti lari masuk toilet.

    3. Minum susu. Siap dengan package berdas-das. Keh keh keh!

    4. Makan makanan pedas-pedas. Mesti senang buang air besar.

    5. Get excited. Contohnya buka website Air Asia dan teruja dengan tiket yang sangat murah!

    6. Minum Vitagen! Sayangilah perut anda ;)

    7. Menunggu. Contohnye tunggu kawan habis kelas. Menunggu tu kan bosan sampai boleh menimbulkan rasa ingin buang air besar. Ini susah nak ikut sebab susah sikit. Depends on individu. Ceh ceh macam bagi tips apa je.

    8. Lastly cara paling senang dan cepat ialah duduk atas simen. Simen kan sejuk. Bila sejuk automatik akan rasa nak buang air besar. Dah ramai cuba dan berjaya. Kami bukan business downline! Seriously cara ni paling senang dan cepat ;)






















































































































































    makcik...kenal pakcik!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  8. klaw dudok atas simen buntot jadi sejuk then manusia akan terangsang then manusia akan 'naik syeh' (stim) . Akibat daripada tindak balas ini manusia akan mengalami siptom2 seperti 'batang tegak'. (hanya contoh)

    Then , Manusia akan mula mlakukan aktiviti 'membuat anak'




    ReplyDelete
    Replies
    1. buat ape???

      Delete
    2. hahaha ko punye komen ni mcm babi....

      Delete
  9. Kba
    B
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    O
    M











































































































































































































































































































    kemalangan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  10. Koenigsegg baru 20 tahun dah maju & keluarkan byk supercar.
    Proton?

    ReplyDelete
    Replies
    1. giler ko..proton pun dh banyak jugak buat keta super..tapi super mahal dan super high maintenance..beli n pakai 2 bulan dah macam2 rosak..

      Delete
    2. itulah jawapan yg kita cari!!! *clap clap*

      Delete
  11. skrg musim buat kek lapis, mmg sedap

    ReplyDelete
  12. meanwhile in proton r&d department..

    ReplyDelete
  13. Bangang, bukan nisbah kuasa kepada kuasa kuda laaaaa.. Tp power to weight ratio (Nisbah kuasa kepada berat)...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails