Monday, 28 October 2013

Serius LOL - Allah Apa Lagi?


The Effing Show

Epic episode is epic...... hahaha




14 comments:

  1. apabila orang jahil agama bercakap pasal agama..............

    ReplyDelete
  2. Waaa... 2 org Melayu nie pasti sgt warak dan pandai dalam perihal urusan ugama. Semestinya mereka adalah alim ulamak tersohor tanah Melayu. No... Ulamak tersohor dunia.

    ReplyDelete
  3. yg atas ni semua x faham sarcasm

    ReplyDelete
  4. islam kat tanah melayu ni yg lagi pelik sbnrnya....benda simple...di buat susah...semata mata politik....kalau kerajaan BN nak sangat mempertahankan islam....apasal x laksanakan hudud terus??
    Kat negara islam lain x de pun masalah bible letak Allah... kita kat sini je duk sibuk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KUALA LUMPUR: Program Maharaja Lawak Mega 2013 (MLM 2013) akan mengekalkan format lama dengan turut menampilkan peserta dari negara jiran iaitu Singapura dan Indonesia.

      Pengurus Kumpulan Saluran Premium Astro, Nizam Sani berkata, pihaknya membuat keputusan untuk mengekalkan format tersebut selepas merasakan ia berpotensi bagi mengembangkan industri komedi ketiga-tiga buah negara.

      "Setakat ini format masih sama bagi mengekalkan momentum yang sedia ada.

      "Kita yakin dengan jemputan peserta daripada negara Singapura dan Indonesia dapat memeriahkan MLM 2013. Tambahan pula terdapat peserta tersebut pernah menyertai MLM sebelum ini.

      "Cuma pihak kami memberi fokus pada tema-tema lebih mencabar yang diberikan setiap minggu," katanya.

      Nizam ditemui pada pelancaran program tersebut di Hotel Istana di sini pada Isnin.

      Turut hadir Naib Presiden Bahagian Perniagaan Melayu Astro, Khairul Anwar Salleh dan Pengurus Saluran Astro Warna, Rostam Said.


      Kumpulan Boboi dari kiri; Afdlin Shauki dan Harun Salim Bachik turut menyertai Maharaja Lawak Mega 2013.
      Seramai 13 barisan pelawak akan beraksi di gelanggang MLM 2013 iaitu Jambu, Boboi, Shiro, Saywho, Wala, Comey, Nabil, Osama, Tulang, Bocey, Sepahtu, Kucai dan SYJ.

      "Kehadiran peserta-peserta lama yang antaranya seperti Boboi, Nabil dan Jambu juga bakal menyaksikan adakah mereka mampu bertahan dengan populariti masing-masing.

      "Ini kerana peserta-peserta baharu juga tidak kurang hebatnya dan MLM 2013 pada masa sama juga akan memperlihatkan prestasi lawak mereka," ujarnya.

      Dalam pada itu sebanyak 12 peserta lain iaitu Shake, Glory, Santan, Hai, Mamu, Zero, Pajak, Gadai, Kecik, 2Yol, Gerak dan Keross akan melalui satu ujian di Kerusi Panas MLM bagi menentukan siapakah tiga peserta layak yang akan bertanding ke program tersebut.

      Pemilihan peserta itu akan disiarkan pada 8 November depan pada pukul 10 malam di saluran Astro Warna.

      Sementara itu, MLM 2013 akan menggunakan empat juri tetap iaitu dua daripadanya dari Malaysia manakala selebihnya dari Indonesia dan Singapura.

      Sistem penghakiman masih dikekalkan dengan format 70 peratus daripada juri tetap dan 30 peratus daripada undian penonton.

      Juara MLM 2013 bakal menerima hadiah wang tunai sebanyak RM500,000 manakala tempat kedua dan ketiga akan membawa pulang hadiah RM250,000 dan RM150,000.

      MLM 2013 akan bersiaran secara langsung bermula 15 November depan, pada setiap Jumaat di saluran Astro Warna (132) dan Mustika HD (134).

      Delete
  5. Haha kat negara india pun hindu mengamuk pasal puak kristian pandai2 guna nama tuhan hindu ganti god... Hehe biasalah agenda mubaligh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke? ko ade kt situ ke

      Delete
  6. Siapa yg ckp org dlm bideo tuh bodoh,lagi lah bodoh melantun2...

    Bodoh dan memalukan org Islam sedunia.

    ReplyDelete
  7. Video ni tujuan tuk pemahaman...tp u silap la 2 ekor berok melayu....Allah is a word khusus tuk agama islam...dr zaman berzaman....never ever play wif this issue...this issue people wiling to fight and die for...Allahuakbar,,,

    ReplyDelete
  8. so the word "Allah" can be compared with other words now? ok let me get this straight, first we allow everyone to use the word Allah, then once it become a non sensitive issue, people starts using it casually without respect then its ok to make fun of it n next and so on, long story short our beloved muslim country MALAYSIA became like AMERICA, where jesus is a joke and morgan freeman is GOD, i'm sure all of you SMART people understand where i'm going with this, i'm not a religious person myself but i do know how to differentiate good and bad. any religion is to be respected, that's what islam taught you and if other religion tries to disrespect it you protect it, NOT COMPARING IT. just follow the ways of Nabi Muhammad s.a.w, In sha ALLAH lurus jalan mu. ADMIN dan juga org2 islam yg baca ni, berhenti mengikut budaya barat itu bukan budaya kita, biar hanya tau tapi jangan lah merasakan diri itu kolot sebabkan pemikiran tak terbuka seperti barat, cara islam buat cara islam, tak perlu nak modern2 sgt, simple sederhana tundukkan kepala, kita ni hamba yg menumpang dibumi Allah s.w.t, Allah nak tarik nyawa kita bila2 masa saja, bila menghadapnya nanti apa amalan yang kamu bawa? kamu pertahankan islam atau tidak?? kubur masing2 cara hidup masing2, aku tau tp bukankah islam menyuruh kita menjaga satu sama lain? cukup ke amalan kau dengan hanya menjaga diri sendiri dan abaikan org lain? dijamin syurga kah kau? aih masyarakat2..sembang2 panjang2 bukan org baca pun. tp tugas aku dah selesai, tepuk dada tanya imanmu.

    p.s: mudahnya kafir membasuh otak org melayu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails