Monday 23 December 2013

Serius - A Jihad For Love : Dokumentari Komuniti Gay Bergama Islam


Gay dan Muslim

Either you want to admit it or not memang ada orang Islam yang gay. Kami ada mengenali beberapa lelaki gay yang tidak tinggal solat. Masalahnya ialah golongan homoseksual tidak diterima oleh Islam. Apakah yang boleh mereka lakukan? Mari tonton dokumentari A Jihad For Love di bawah bagi melihat sendiri konflik dan cabaran gay yang masih memeluk agama Islam. Interesting documentary. Heartbreaking even. 




20 comments:

  1. gay memang dh salah nak buat macam mana lagi..walau lain2 benda dia buat baik..bertaubat la sebelum terlambat..Allah cipta lelaki dan perempuan ada sebab..dan "sebab" Allah itu tak boleh di sangkal dan tak boleh dipersoalkan..

    ReplyDelete
  2. semua ni tak masuk akal...doakan semoga mereka diberi hidayah... tu jer... even tak tinggal solat pun tapi mereka adalah gay dan sudah tertulis yang Allah tidak menerima mereka yang mengamalkan hubungan sejenis..

    ReplyDelete
  3. They need to be brainwash again and isolate from the people before this sickness infected more muslims.

    ReplyDelete
  4. Thats right..benda dah salah...jgn pertikaikan hukum Tuhan...belajar dari kaum trdahulu...jgn disebabkn segelintir, semua menerima akibat

    ReplyDelete
  5. ada ustaz citer hal ni ustaz tu pun pening gak apa ni.... mcm2 ragam manusia nak, semua nak org fhm dia tp ada dia fikir nak faham orang lain? hmm Semoga Allah Bagi kefahaman sebenar Islam pada semua org Islam termasuk saya hakikat sebenar dan peraturan yg betul...

    ReplyDelete
  6. islam di pimpin oleh hati/ nafsu?
    atau
    hati/nafsu dipimpin oleh islam?

    mudah2an jawapan soalan ini dapat membantu saudara sekalian....

    ingat...mungkin ini adalah dugaan dari Allah pada saudara2... dah bagus kerana tidak tinggal solat tapi kecundang dengan nafsu .... jangan biarkan ini berterusan.... saudara2 sekalian sedang diuji keimanan... syaitan dan iblis sedang membisik2 hati saudara2 untuk menaikkan nafsu...

    siapa tuhan kamu? Allah atau nafsu?

    kalu Allah...tinggalkan maksiat itu.... akan tetapi kalu diteruskan.... maka nafsu lah tuhan kamu....tuhan kepada nafsu adalah syaitan... jadi... mahukah kamu ditanya kelak.... mana tuhan kamu? siapa tuhan kamu?
    apa yang saudara nak jawab? Allah atau syaitan?

    saudara2 sume dah besor panjang...otak bergeliga... boleh wat cincin... jadi ikutlah Allah... sebab itu kamu solat...kerna Allah suruh solat...

    ReplyDelete
  7. SOLAT ITU MENCEGAH DRPD PERBUATAN KEJI DAN MUNKAR... ya betul mereka mmg solat tp syg nyer solat itu = 'KOSONG'. sm mcm puasa. dpt lapar dan dahaga tapi pahala = KOSONG.

    ReplyDelete
    Replies
    1. solat mereka sembah Allah, mane taw Tuhan terima solat dia, dan dari situ tuhan beri hidayah untuk dia tinggalkan perkara gay ni? come on lah, ini masalah, bukan kite perlu menerima, tapi sekurang-kurang beri idea macam mane diorang boleh atasi masalah gay ni.tiap kali nak cari salah orang. bukan die solat sembah ko pun. aku tak setuju dengan gay, tuhan da haramkan terang-terang, obe pon tahu, tapi kalau degil sangat and buat jugak, sok jadik pape jangan cakap takde orang ingatkan.

      Delete
  8. http://fromforkstoisleesme.blogspot.com/2013/12/si-nyunyu-minta-banget-dibaca.html?m=1

    ReplyDelete
  9. haha. umpamanya solat tapi buat zina. gitu la
    dosa tetap dosa..ape kaitannya dgn org gay solat ke tak? rubbish

    ReplyDelete
  10. ini bukan islam tp syiah.syiah bukan islam yg sebenarnya.jgn salah faham syiah dgn islam!!!!!patutlah dia leh jd gay dan dalam masa yg sama mengamalkan cara hidup islam!!!!pastu nak tarik simpati.krg akan perasan dia ni mengangungkan iman syiah.

    ReplyDelete
  11. Islam dan butthurt berpisah tiada

    ReplyDelete
  12. Documentari macam ni la yg buat Islam nampak kejam. Tu dah heartbreaking pun ada. Cuba tengok Christian buat apa pulak. Check video pasal ex-gay diorang. Berbuih cerita pasal kehaibatan Yesus menolong mereka kembali ke jalan benar pulok. Tak dinafikan, ramai jugak yg tetap Kristian sambil gayah. Tapi ada jugak le benda yg dia usahakan.

    ReplyDelete
  13. Jika Dia benar2 Patuh pada ALLAH, Maka dia akan x akan buat benda yang ditegah oleh ALLAH...

    ReplyDelete
  14. kalau seseorang tu memang mahu kembali kepada ajaran Islam yang sebenar dan berjihad demi agama, sudah pasti dia akan tinggalkan apa jua perkara yang melanggari syariat yang dilakukan ketika sebelum mereka sedar.

    kalau dulu dia gay, sudah pasti bila dia hendak kembali kepada Islam dia akan tinggalkan kehidupan gaynya yang lama. kalau dulu dia suka berzina, sudah pasti dia akan tinggalkan aktiviti zinanya. kalau dulu dia minum arak, sudah pasti dia akan tinggalkan arak.

    tidak ada perumpamaan seperti dia gay tapi dia solat, sama macam dia suka berzina tapi dia solat, atau dia suka minum arak, main judi, makan babi, tapi dia solat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  15. Ini sama macam... solat tapi suka makan babi...

    ReplyDelete
  16. HEARTBREAKING YOU SAY OBEBEBEBE? you must be brainwashed too

    ReplyDelete
    Replies
    1. bertaubatlah admin...carefull with ur words

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails