Wednesday 18 April 2012

Serius Kreatif - Poster Anti Kebencian Bolasepak Yang Genius (5 Gambar)


Power!

Kita sudah biasa melihat poster Kick Racism Out Of Football yang mementang perkauman dalam perlawanan sepak bola. Tetapi kebencian tahap extrema masih lagi wujud diantara kelab-kelab utama dunia. Ianya TRIBALISM dalam dunia moden. Oleh itu bila aku jumpa poster anti tribalism yang dihasilkan oleh Eduardo Salles aku rasa ianya genius. Beliau menggabungkan logo kelab Barca, Real, Liverpool, Manchester United, AC Milan, Inter Milan, River Plate, Boca Junior, Club America dan Chivas Guadlahara untuk menyampaikan mesej anti tribalism yang melampau. Superb!





Laporan asal Cinismoillustrado

33 comments:

  1. Replies
    1. Nampak sangat kaki bangku... Kalau xpaham duduk diam2 sudah....

      Delete
    2. Ini lah bodohnya kalau tak nak kawan dengan Zionis....

      Delete
    3. ko dah salah tempat ni aku yahudi..ish3

      Delete
    4. tak layan bola memang la tak paham...adoi

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. Replies
    1. ko diam ikan gampang!! duduk diam2 dalam lubang dubur sana!! puuuik..

      Delete
    2. aku sukeee.. geli2 + kemut2!!..

      Delete
    3. sukenye ikan menyondol beruk tua..romantis sangat hakkkktuihui

      Delete
    4. ^ hai beruk betina..bila nak melekit dgn beruk tua..

      Delete
    5. ikan bilis 'anal-ing' beruk!

      Delete
    6. hai daskan kau nak join parti beruk

      Delete
  3. pengomen yg winner top lol ni

    ReplyDelete
  4. KAPALA BANAL...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau..kne herpes ke..bila nak mati

      Delete
    2. aku kena roket palestin la bodo...

      Delete
    3. Mohel x hisap ke pelir kau msa bayi..

      Delete
    4. tak...dia cuma buat BLOWJOB je...

      Delete
    5. KHAIBAR KHAIBAR YA YAHUD! KHAIBAR KHAIBAR YA YAHUD! KHAIBAR KHAIBAR YA YAHUD! KHAIBAR KHAIBAR YA YAHUD! KHAIBAR KHAIBAR YA YAHUD! KHAIBAR KHAIBAR YA YAHUD! KHAIBAR KHAIBAR YA YAHUD! KHAIBAR KHAIBAR YA YAHUD!

      Delete
  5. tak fhm pape pn =(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiada keretaku bawa kau jalan – jalan
      Rumahku pun tiada adapun bapa punya
      Apa lagi belanja mau bayar berian
      Kahwin sama kamu
      Bukannya ku tidak suka sama kamu
      Tapi aku takut hidup kau kan sengsara
      Kerna aku cinta aku lepaskan kau sama orang lain

      Delete
    2. engkau masih muda, tetek pun masih tegang, janganlah kau cari lelaki macam monyet...

      Delete
  6. one does not simply compare real to any club..hala madrid

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails