Monday 14 July 2014

Serius Cool - Mall of the World Dubai : Pusat Membeli Belah Terbesar Di Dunia (12 Gambar)


Mega!


Malaysia ialah antara negara yang gilakan pusat membeli belah. Tiga daripada 15 pusat membeli belah terbesar dunia terletak di negara kita. One Utama ialah pusat membeli belah ke 5 terbesar, Midvalley Megamall ke 9 dan Sunway Pyramid yang ke 11 terbesar. Tetapi kesemua mall ini tidak akan dapat mengalahkan Mall of The World yang akan dibuka di Dubai kelak.

Dengan keluasan lantai melebihi 8 juta kaki persegi ianya lebih besar dari Kota Terlarang di Beijing. Ia kana menempatkan pusat membeli belah, taman tema tertutup terbesar dunia, hotel dan ruang pejabat. Keseluruhan pusat membeli belah akan dilengkapi sistem kawalan suhu bagi memastikan pembeli belah akan selesa sepanjang tahun.

Di dalam Mall of The World akan dibina kawasan bertema khas yang menyerupai Oxford Street London untuk mebeli belah. Kawasan hiburan menyerupai Broadway New York dan kawasan taman santai seperti di Barcelona. Pak Arab tak perlu lagi ke negara khuffar ini dan menyalurkan duit ke Zionis untuk menikmati the same vibe #s

IN B4 "Arab bina pusat beli belah.. anak Palestine perut terbelah kena serang Zion"




Laporan asal SkyscraperCity

6 comments:

  1. Kdg2 bila tgkkan cite Hobbit...org Arab ni mcm puak Dwarves, sibuk kejar kekayaan smpi bergunung2 emas n pentingkan diri sendiri.

    ReplyDelete
  2. jadi berjaya times square dah terkeluar dari senarai mall terbesar dunia lah ?

    ReplyDelete
  3. MashaAllah pak arab-pak arab ni..Islam ke tak? Saudara kat negara Islam lain menderita...kat Dubai siap nak wat shop mall dan kejadah haram tu sume lagi?
    hmm...

    minat seni grafik dan ingin memuatturun vektor percuma?
    jemput singgah dan follow akiwaart.blogspot.com
    thanks ^_^

    ReplyDelete
  4. Jangan Topup dan Jangan Bayar Bil Telefon Anda
    ---------------------------------------------------------------

    Tiba Masanya Anda Guna Handphone Secara Percuma

    Bagaimana Caranya??? Satu rahsia yang ingin saya kongsikan pada anda semua...

    Klik ===> www.Simkad4All.com

    ReplyDelete
  5. patutnya dlm sidang negara2 arab bg tau secara telus dari pada dok sibuk bermegah bina sana sini tapi raykat negara arab lain hancur patutnya negara arab ni jadi contoh di mata negara islam yg lain ni tidak dunia2....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails