Monday 21 July 2014

Serius Sadis - Tragedi Penembakan Iran Air 655 Oleh Amerika Syarikat : Keadilan Yang Dihalang


Akankah Ada Keadilan Untuk MH17?

Tragedi MH17 mengejutkan kita dan dunia. Pihak Ukraine dan Russia masing-masing menunding jari menyalahkan sesama sendiri terhadap penembakan pesawat Boeing 777 milik MAS. Sebanyak 298 nyawa terkorban dan kini kita menanti keadilan terhadap mangsa yang hayatnya dipotong pendek oleh roket anti pesawat yang meletupkannya.

Sebelum MH17 sudah berlaku insiden serupa melibatkan Iran Air 655. Pesawat penumpang awam Airbus A300 ini ditembak jatuh oleh kapal perang USS Vincennes milik Amerika Syarikat. Kesemua 274 anak kapal dan penumpang kembali menemui Allah pada 3 Julai 1988.

Amerika sejak dua menjak ini kuat mengutuk Russia yang dikatakan bersalah memberikan senjata kepada pemberontak. Mereka berlagak macam polis dunia dan juara keadilan. Tahukah anda sehingga kini pihak USA masih belum meminta maaf atas kematian kesemua mangsa Iran Air 655. Kapal perang USS Vincennes masih lagi wujud dan krew yang menembak jatuh Iran Air 655 diberikan pingat pula selepas pulang dari operasi. USA hanya membayar USD 150 Juta sebagai ganti rugi padahal apa yang dimahukan oleh Iran dan keluarga mangsa ialah keadilan.

Berdasarkan insiden ini, kami yakin pihak yang bertanggung jawab menembak MH 17 akan terlepas dari keadilan. Inilah yang berlaku kepada mangsa yang datang dari negara bukan dunia pertama. Negara besar buat pekak dan ego tidak mahu mengaku. Alfatihah dan Rest In Peace kepada kesemua 295 mangsa MH17. Kami berharap akan ada keadilan buat kalian tidak seperti Iran Air 655. Having said that we are not putting up any hopes that it will happen soon. Such a sad world we are living in.


4 comments:

  1. Oh Rozana

    kala malampun tiba
    jejaka bangla duduk sendiri seorang diri
    ku taburkan semua bisjut & royi agar kau bisa merasakan
    bisjut & royi

    Oh Rozana

    mampukah ku lepas rasa bisjut & royi ini dengan menyebut 'nak bisjut?'
    Jejaka bangla kan memanggil dan menjerit
    akan mencari bisjut & royi
    bisjut & royi terhempas dari angan mimpi nun jauh
    jejaka bangla bersama bisjut & royi
    bisjut & royi menjadi milik bangla

    Nak bisjut?

    ReplyDelete
  2. org iran adalah syiah..syiah adalah sesat..

    ReplyDelete
  3. [ serius bodoh ] himpunan pornstar sedunia telah diadakan di hadapan White House http://fzzj.readthisstory.net/my-7987216

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails