Saturday 10 May 2014

Serius Cool - SoftWheel : Rim Basikal Dengan Sistem Suspensi Terbina (9 Gambar)


Evolusi

Peribahasa oreng-oreng puyteh ada berkata "you can't reinvent the wheel". Sejak dicipta ribuan tahun yang lalu rupa asas sebuah roda memang tidak banyak diubah. Tetapi konsep apa yang boleh dibuat dengan roda nampaknya berjaya direka semula dengan terciptanya SoftWheel. Ianya rim roda yang mempunyai sistem suspensi terbina. Right now kalau anda mahukan basikal dengan sistem suspensi anda akan berbelanja ribuan ringgit. Dengan roda SoftWheel tak perlu beli basikal baru dan beli sahaja roda SoftWheel. Tiga jejari rim SoftWheel mempunyai penyerap hentakan hidaruliknya sendiri. Paling best ianya juga boleh digunakan pada kerusi roda dan membolehkan pengguna basikal dan kerusi roda menuruni tangga tanpa butthurt. Ianya rekaan Gilad Woolf seorang pereka yang berasal dari Israel. Selepas kaki beliau patah akibat kemalangan, Gilad terpaksa menggunakan kerusi roda selama beberapa bulan. Beliau menyedari kerusi roda adalah sangat tidak selesa untuk digunakan kerana ketiadaan sistem suspensi. Cool idea. Malang sekali mungkin tidak akan dijual di Malaysia kerana ianya ciptaan Yahudi laknatullah dan adalah jarum halus untuk memusnahkan industri pembuatan rim roda yang dikuasai mukminin. Or something shit like that. 





Laporan asal SoftWheel

10 comments:

  1. kepada hackers - hackers sekalian mohon hack akaun orang cerdik dan mak orang cerdik..then padam je akaun dia ni aku menyampah betoi tengok komen - komen sampah dia dk menyemak bloq obe ni.

    ReplyDelete
  2. Nasha Aziz dahulunya gempar dengan sebaran gambar bogelnya http://bit.ly/1mIBVfo

    ReplyDelete
  3. Mana ulasan dan tajuknya!?

    ReplyDelete
  4. apahal lah dengan obe ni ....kali ni dah ratusan kali dah aku tengok post tentang basikal,wheel ,,basikal,,wheel ...ko ini fetish sama basikal ..or wheelchair agaknya.....ish ish ish ...konet-konet

    ReplyDelete
  5. osem!!

    minat seni grafik dan ingin memuatturun vektor percuma?
    jemput singgah dan follow akiwaart.blogspot.com
    thanks ^_^

    ReplyDelete
  6. atas aku semuanya bodoh bawah aku bijak

    ReplyDelete
  7. Mak orang cerdik sila komen

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails