Friday 10 February 2012

Serius WTF - Seni Babi Bercacah Wim Delvoye (11 Gambar)


This is ART...........

Wim Delvoye ialah seorang artis kontroversi yang berasal dari Belgium. Blogserius pernah memaparkan karya seni Katedral Filem X-Ray beliau sebelum ini. Dibawah ialah satu lagi karya seni WTF beliau yang merupakan babi bercacah. Yes those pigs are dead but when they were alive

Wim Delvoye tatooed them.
Menurut Wim kulit babi tidak seperti manusia maka bila dicacah mereka tidak merasa sesakit manusia. I dunno if this is true but I know tattoo artist do practice on pigs before doing it on human. Apakah pendapat anda? Adakah karya seni babi ini melampau dan tidak berperi kemanusiaan?






Laporan asal IfItIsHip

85 comments:

  1. ffffffuuuuuuuuuuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. WOI OBE KO AKHIR2 NI BANYAK POST PASAL BABI LAK KO EH.ADA IKATAN TALI PERSAUDARAAN KE!

      Delete
    2. maknanye sape yang ade tatoo same dengan babi la kan? hahaha

      p/s:sial.tak cakap first! @#*&#*()$)(*)_

      Delete
    3. ni lagi sorang tak mensyukuri nikmat first.-.-

      Delete
    4. xsbut 1st..mmg memalukan anon.

      Delete
    5. Ada aku kesah ckp first ke tak? Hahaha.

      Delete
    6. ckp 1st la bongok!!

      Delete
    7. 1st pun nak jadi isu gak ker? mmmg betul lah korang ni BABI!!! gila macam babi, babi pun x gila macam ni....
      SIAlan lah korang......mesti korang 1ST manusia yang jadi babi kan.....hahahhaha

      Delete
    8. ape yang ko meroyan ni? kene sawan babi ke lakhanat!!

      Delete
    9. ade anon kat sini yang sentap. bodo punya anon.

      Delete
    10. pegi mampos korang la....suke hati aku nk ckp first ke x bodo!!

      Delete
    11. anon emo..bodo...

      Delete
  2. wow.. imagine doing that to people.. killing them after tattooing them.. hmmm

    ReplyDelete
  3. Seriuss Ini BABI!!
    Entry ini Serius BABI LAKHNAT!!

    ReplyDelete
  4. Babi Tak Bercacah10 February 2012 at 01:26

    cantik babi-babi ni.

    ReplyDelete
  5. cube ko cacah diri ko obe,aku rsa ko x rsa sakit.ko ngn babi x de bezanya pn.hak hak hak

    ReplyDelete
  6. eh babila babi ni,btol x babi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko mesti rase ko manusia paling lawak kat dunia ni kan?

      Delete
    2. sedih aku.tolong jgn buat lawak kalau tak pandai.

      Delete
    3. anon 2 eko atas ni lanjiao..dia mencarot terang2an, blh plak ko ckp die melawak..korg seriez x lawak laa..

      Delete
  7. kesian... jd mangsa kebosanan manusia yg suke lukis tatoo..

    ReplyDelete
  8. kesiannya pda babi2 ni. seksa aje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nk abg cacah pepet aida x...
      abg buat aida seksi taw..
      abg cacah pkai btg tumpul...

      Delete
  9. Auww! Babi pulak jadi tempat melukis.Carilah tmpat lain yang lebih sesuai...
    kanvas ke, porcelain ke, kan cantik!

    ReplyDelete
  10. perasan tak babi2 ni macam obe? sedara jauh ke obe? patut la nama manja lue obepig. haha

    ReplyDelete
  11. ini tahi tahi tahi..

    ReplyDelete
  12. gila lah babi, nampak macam Gangster China . kalau pergi KFC, bole kasi penendang!

    ReplyDelete
  13. yakuza ni ..mcm nak smbut taon babi cap tatoo je ..tah pape gua merepek

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau pon lu merepek siputdin

      Delete
    2. ko memang PEPEK. X KLAKAR!
      akan tatapi............ aku ske tgok kening ko cantik bak lautan itu.ko rebon ke

      Delete
    3. babi pantat kau pepekden...

      Delete
  14. obe ade pertalian dengan babi, adakah ini fakta atau auta?

    ReplyDelete
  15. boleh buat beg tangan spesel edition nih...

    ReplyDelete
  16. Tidak berperikebabian betul..

    ReplyDelete
  17. aku rasa la kan, lagi kelakar baca komen dari baca isi kandungan blog obe ni. terima kasih anon semua. i love u all. muahssssss

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la...xtgk post..tgk comment je...byk sgt comment pecah perut

      Delete
    2. korong pon gelak2 cam gay.

      Delete
  18. nokhoroooooooooooooooooooooooooooooooooooooommmmmmmmmmmmm

    ReplyDelete
  19. geli la tgk!!!!

    ReplyDelete
  20. ko byk sgt sebut psal babi..2 pasal die bg babi...

    ReplyDelete
  21. Replies
    1. Hek eleh setakat jam spuluh hengget engko tu aku boleh beli lagi 2 bulan dari sekarang la. Poyo lak, aku ni ahli doble-seven engko tahu

      Delete
    2. Hi semua,

      Adapun tujuan saya wujud di dunia maya ini adalah untuk menceritakan serba sedikit tentang pengalaman saya. Saya merupakan anak ke-empat dari 19 adik beradik. Saya berasal dari Kelantan tetapi menetap di South Africa jauh nun di negeri Hong Kong, negeri matahari terbenam dua kali.

      Sebelum saya menceritakan lebih lanjut tentang pengalaman saya, izinkan saya.. susahnya nak tekan huruf G kan? Jauh bebenor, malas lah nak tekan. Kalau dalam penceritaan saya ini tiada huruf G, korang anggap jelah ade ye. Ape ntah aku mengarut, cakap pun dah tuka style rempit Johor dok Segamat sane. Korang tau tak aku ni ahli double-seven. Aku pernah kerat2 empat batang kayu dalam masa 14 Jam, bayangkan betapa cepatnya aku kerat. Bukan untuk poyo mahupun mendajalkan korang sume tapi itulah hakikatnya aku.

      Aku tak bleh la tengok orang kene buli, aku cepat panas. Ade satu hari tu, sorang minah iaitu biarlah aku gelarkan sebagai M (bukan nama sebenar), sebab minah ni tanak kontroversi sebab kebanyakan pembaca Blog Oh Senyum ini adalah ahli keluarga beliau dalam keluarga besar kumpulan mega 36, Abg Long Atok, Kumpulan Spoon Double-Seven Abg Long Acai Mat Pet dan kumpulan 666 metal saitonirrojim. Sebab tu lah aku terpakse gelar minah ni M walaupun name die bukan M dan tidak ada huruf M sekalipun pada nama keluarga beliau meskipun dari moyang sebelah mak die sekalipun.

      Saya teruskan ye,
      Maka dijadikan cerite, Si M merupakan seorang pelayan kelab malam ataupun lebih layak digelar agen persundalan mengikut 999 di TV3 a.k.a GRO. Atau Bohsia la nohorommmmmmm bengap tak tau ke omputih? Bengang betul lah aku dengan korang ni, korang apsal hah? Aku malas la nak cerite, korang cerite la sendiri. POYO anon bengap babi babi babi, korang jangan sampai aku pantun kang..haa

      Satu dua tiga empat,
      lima enam tujuh lapan
      sembilan sepuluh sebelas dua belas
      tiga belas empat belas lima belas tujuh belas ratus enam blas puluh sa puluh ratus ribu juta juta lemon trillion zillion what the hell babi babi babiiii babi anon babi hackers lu hack fesbuk gua apahal.

      Obe tolong baiki word verification. Apsal bende same je kua? Gua suspect profile gua anonymous dah kene hack dek hacker codebreaker. Engko hack Anonymous skrg codebreaker. 1st!!

      Delete
    3. menatang apa yang ko merepek ni setan?

      Delete
    4. setan ape yg ko merepek ni setan?

      Delete
    5. pantat la lu, amik serius sgt la lu!! mencarut x kesudah...

      Delete
  22. mana 1 abg besar? yg ada tatoo naga ke. lololol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang ada tatoo naga tu Abang kawasan Selayang, babi doll namanya. Don't mess with us Double-seven. We own every car-park in Selayang.

      Delete
    2. syiall la double seven..3 lines.. panie ak nk parking kete kt mne?

      Delete
    3. Engko parking atas Mall jelah pasni. Double-seven taik kucing. p/s geng kucing miau.

      Delete
  23. Walaupun itu babi, Tapi macam kesian ajeh. Macam seksa je tengok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku bukan anonymous10 February 2012 at 11:47

      soklan cepu mas

      APA BEZA ORANG BUKA AURAT DENGAN BABI???

      SILA JAWAB ANON2 SEKALIAN

      Delete
    2. babi tak kena bakar kat neraka walopun dia babi.

      Delete
    3. Ketua Anon Selatan10 February 2012 at 13:12

      Jawapakan : Jangan nak ceramah pasal aurat kat sini.. ada 2 sebab...

      1. takde permit

      2. kalo minat tgk puki.... takyah cerita psl aurat

      Delete
    4. nak nasihat pon salah?

      Delete
    5. aku lagi seksa tengok kau

      Delete
  24. sial babi da ada tatu!!!!

    ReplyDelete
  25. betul tu nurhaliza syg..... i pon kesian... jom mkn mekdi.. u payung kbai..

    ReplyDelete
  26. Siapa bartatu = BABI!!!

    ReplyDelete
  27. Fuckkkkkk Youuuuuu Allllll!!!!!!!! PIGlet MIndsssss

    ReplyDelete
  28. eh babi la tak cakap 1st! eh sial la babi la

    ReplyDelete
  29. Ratings have been disabled for this video.Saya menulis saperti mana saya pernah katakan berulang kali.. saya hendak kembali balik ke kloni dan habitat saya sebagai saorang pengkritik sosial dan politik. Jawatan Setiausaha UMNO Bahagian bukan satu jawatan yang saya hendak miliki sebalik jawatan yang diamanahkan kepada saya. Satu hari saya perlu melepaskannya..

    ReplyDelete
  30. org yang mencacah ni memang babi!

    ReplyDelete
  31. sangat x berperikemanusiaan..kalau nak sst benda tu diterima oleh semua, mcm2 reason la bagi.. i'm sure babi tu rasa sakit..

    ReplyDelete
  32. tajuk post nih memang canggih... kihkihkih..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails