Sunday 13 March 2016

Serius Cool - Rekaan Baru Stadium Stamford Bridge Chelsea Diperlihatkan (8 Gambar)


Blue Is The Colour

Chelsea ialah kelab bola sepak yang hebat. Mereka lebih banyak memenangi Piala Eropah, FA, Carling Cup, UEFA Cup dan Liga Perdana Inggeris berbanding Kelantan, JDT serta Segambut Dalam Rovers. Kelab ini telah lama mahu membesarkan stadium Stamford Bridge supaya mampu bersaing dengan kelab besar lain seperti Pahang, FELDA United dan Selangor. 

Berikut ialah rekaan akhir Stamford Bridge selepas proses ubahsuai yang akan berlangsung dalam masa terdekat. Ia bakat meningkatkan kapasiti stadium dari 48000 kepada 60000 orang penonton. Rekaan kerangka luar stadium diperbuat daripada batu bata bagi memperingati asal usul stadium yang pada asalnya dibina pada tahun 1876 or Archibadl Leitch. Rekaan baru ini dihasilkan oleh firma Herzog & de Meuron, firma yang sama bertanggungjawab mereka Stadium Olimpik Beijing yang kelihatan seperti sebuah sarang burung.



Sumber Dezeen

5 comments:

  1. Najibun Razakun14 March 2016 at 15:39

    Obe gemok dengki dgn chelsea. standard fans arsenal mmg cmtu

    ReplyDelete
  2. Mereka buat stadium baru bukan kitak jugak kaya dan bukan bapak hang punya pon

    ReplyDelete
  3. Awalnya aku hanya mencoba main togel akibat adanya hutang yang sangat banyak dan akhirnya aku buka internet mencari aki yang bisa membantu orang akhirnya di situ lah ak bisa meliat nmor nya AKI NAWE terus aku berpikir aku harus hubungi AKI NAWE meskipun itu dilarang agama ,apa boleh buat nasip sudah jadi bubur,dan akhirnya aku menemukan seorang aki.ternyata alhamdulillah AKI NAWE bisa membantu saya juga dan aku dapat mengubah hidup yang jauh lebih baik berkat bantuan AKI NAWE dgn waktu yang singkat aku sudah membuktikan namanya keajaiban satu hari bisa merubah hidup ,kita yang penting kita tdk boleh putus hasa dan harus berusaha insya allah kita pasti meliat hasil nya sendiri. siapa tau anda berminat silakan hubungi AKI NAWE Di Nmr 085--->"218--->"379--->''259'

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails