Friday 3 January 2014

Serius Cool - Apabila Ganja Dijual Secara Sah Di Colorado (16 Gambar)


Smoke weed everyday

Tanggal 1 Januari lalu ganja mula dijual secara sah di farmasi dan kedai ganja seluruh Colorado. Penghalalan jualan ganja ini dilakukan oleh pihak kerajaan tempatan Colorado bagi mengawal sindiket jenayah terancang yang selama ini mendapat keuntungan dengan penjualan ganja secara haram. Ganja kini boleh dibeli secara terbuka di farmasi-farmasi terpilih dan menghisapnya pula bukan lagi dianggap jenayah. Menurut aktivis legalisasi ganja apa yang berlaku di Colorado adalah langkah yang sangat dialu-alukan. Penghisap ganja dapat menghisap Mary Jane tanpa takut disumbat kedalam penjara dan kerjaan mendapat keuntungan melalui kutipan cukai. Masalah yang timbul setakat ini ialah harga ganja yang lebih mahal dari harga pasaran biasa akibat cukai. Tetapi penghisap ganja Colorado merasakan adalah lebih baik bayar lebih kepada kerajaan dari memberi keuntungan kepada sindiket jenayah terancang. Malaysia bila lagi? LEGALISASI! 




Laporan asal Yahoo

14 comments:

  1. haha, cepat skit dunia nie hancur...makin banyak la manusia yg rosak, perangai cam raksasa lepa nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. well, truth be told, tak perlu high pun tuk jadi manusia yg rosak n perangai cam raksasa. tgk je contoh 'org2 di atas' yg ada kuasa. Malaysia mmg dah lama rosak dengan budaya rasuah, kroni, racist, jumud bagai. kan....

      Delete
    2. pshhh. mana da bende ni berlaku.
      semua yang "kat atas" di negara ni kan bersih dan tak pernah terlibat dengan sebarang korupsi. negara ni hancur sebab segelintir org awam nak sedut Mary Jane je, bukan sebab hutang negara, human traficking, politically linked gangsters, penyeludupan, dll. kan?

      Delete
    3. hisap ganja tak bermakna ko tu rosak, raksasa ke apa..belum tentu ko tu ahli syurga..tak payah nak jadi hakim untuk manusia, Al hakam Allah yang maha esa yang menentukan..itu antara diri ko dengan Allah swt.

      Delete
  2. nak tambah pendapatan sampingan? Takda risiko, asal pandai internet sikit2 pun boleh...pergi ke link ni utk keterangan lanjut.. Jana pendapatan melalui klik & share link sahaja..mudah dan percuma je...cuma buat mcm apa yang saya buat..
    Click : http://bit.ly/1hhLjCQ

    ReplyDelete
  3. astagfiru astagfiru....bukankah Al-Quran sudah terang2 kata, benda yang menghayalkan walaupon sedikit adalah haram. Admin ni Islam ke?

    #IslamMasterRace

    ReplyDelete
    Replies
    1. Admin munafik bertopengkan Islam... Berjaya menyesatkan ramai pengikut dgn idea haq bercampur batil beliau

      Delete
    2. kenapa arak yg terang2 disebut dalam al-quran sebagai haram xda orng nk halang penjualannya... & define khayal? adakah duduk termenung & menghayal jatuh haram jgak?? mcm mana ngan orang yg mabuk laut?? & kalau mcm tue, ubat batuk & ubat selsema yg doktor bagi pun haram la??

      Delete
    3. zakar turun kapir laknat xpayah ko nk belakon kt sini.

      Delete
  4. tetiba aku teringat lagu Legalize oleh Koffin Kanser...

    ReplyDelete
  5. sayang ganja,kegemaran ku hingga kini terbaik.

    ReplyDelete
  6. Kat malaysia ganja haram.
    Rokok x haram. Arak x haram.
    Makan babi haram.
    Makan rasuah x haram. Makan harta rakyat x haram.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails