Thursday, 8 December 2011

Serius Shit - Apabila Perayaan Ashura Menjadi Mangsa Serangan Bom Di Afghanistan (9 Gambar NSFW)


RIP...or should i say Ripped?

Seramai 63 orang Syiah mati setelah menjadi mangsa letupan pengebom berani mati di Afghanistan ketika sambutan hari Ashura. Kesemuanya mati dalam 3 serangan bom berasingan di Kabul, Mazar El Sharif dan Kandahar. Kumpulan ekstrimis Sunni Lashkar-e-Jhangvi, yang berpengkalan di Pakistan mengaku bertanggung jawab atas siri pengeboman ini. Malang bagi kita kejadian mengebom Sunni vs Syiah ini sudah berlanjutan bertahun lamnya. Why do you bomb little boys and girls? Is the hatred towards the Syiah menghalalkan pembunuhan macam ini. What the fuck is wrong with some people? RIP!






Laporan asal New York Times

56 comments:

  1. knp ini masih berlaku..astafirullah.

    ReplyDelete
  2. nie punca tanah arab mudah dijajah!! rakyatnya berpecah sesama sendiri!!

    ReplyDelete
  3. anon 00:15

    'astafirullah' tu tulis elok-elok bro...

    ReplyDelete
  4. apa suda jd ni bersatu la wahai shia dan sunni......

    ReplyDelete
  5. in be4 obe bangang letak RIP dekat mayat orang islam.


    TROLLOLOLOLOL

    ReplyDelete
  6. diam la babi, islam ku lebeh hebat dari islam kau.

    ReplyDelete
  7. syiah sambut asyura..???? KARBALA kot...

    ReplyDelete
  8. kesian, RIP (bersemadilah dengan aman)

    ReplyDelete
  9. sdih btulla tgk orng2 islam pecah same sndiri sbb fhmn len2.
    np x duk bncng je ikut care rasulullah saw.
    innalillah

    ReplyDelete
  10. tak kira la syiah ke kristian ke buddha ke...kalau budak2..jangan laa dibunuh camni gaya..... bangang laaa....... budak kecik x tau ape2 lg dah kene bom.... mmg le sume org akan mati... tp knp budak kecik tu... adei x bley tgk laa baby tu telingkup mcm tu..... Islam ajor bunuh budak kecik ke? cilakeeeeeee

    ReplyDelete
  11. B U A T . M A L U . A H L U L S U N N A H W A L J A M A A H . J E . D A R A H . S Y I A H . T I D A K . H A L A L . U N T U K . D I B U N U H . S E B A L I K N Y A . D A R A H . T E N T E R A . Z I O N I S . L A G I . H A L A L A N . T O Y Y I B A N . D I B U N U H . S I G H H H H .

    JOM OBE, KAJI KESESATAN MEREKA DI:
    www.shia-explained.com/my/archives/694

    ReplyDelete
  12. i'm not agree with this method. absolutely wrong with what our Prophet Nabi Muhammad s.a.w told & teach us before.
    as sunni, remember ALLAH SWT.
    its all the solution.

    ReplyDelete
  13. xpasal2 org sunnah mcm kite terkena tempias, adooiii

    ReplyDelete
  14. ajal masing2 sudah ditentukan. pasti ada sebabnya. kita yang dok malaysia ni tahu nak maki-maki je. cool suda. budak-budak tu mati insyaAllah dapat syurga. maybe diorang dimatikan sekarang sebab takut2 besar nanti jadi pejuang radikal yg berbahaya kat muka bumi ke? who knows rite?

    ReplyDelete
  15. Masih lagi nak kata "Islam agama aman"..?? Hahaha think again or think diffrent...

    ReplyDelete
  16. @pha is
    karbala tu nama tempat la bodoh!!

    ReplyDelete
  17. DIE syiah DIE !!

    in b4, n00b @pha karbala is name of place dumb-s-shiet

    ReplyDelete
  18. syiah - sunni dok bergocoh, Lim Kit Siang DAP gelak je kat belakang "bwahahahaha"

    ReplyDelete
  19. sunni mmg terkenal dgn keganasan, lihat je al-qaeda, JI, lashkar-e-jhangvi, sume nye suke membunuh dan terbunuh jika berlainan ngan ideologi mereka..buusetttt!!!

    kalo btul pun syiah meraikan hari asyura mereka dgn cara begitu, ape yg sunni sakit ati sgt?..biarla mereka dgn cara mereka, yg kite sunni ni kalo sambut asyura ngan makan bubur asyura smpai boroi perut,ade diorang kesah?..ade diorang bubuh racun tikus dlm kawah bubur asyura pastu budak2, mak bapak, atuk nenek kite sume mati berbuih?..bodoh punye extremis!!!

    dah bunuh org yg bsalah pastu berbangga seolah2 tuhan dipihak mereka..mcm sial!!!

    ReplyDelete
  20. Ni bukan kerja sunni / ASWJ, ni kerja WAHHABI yang mengkafirkan sume org tak sependapat dengan nya, bro OBE leh study dan kupas pasal Wahabi+Bani Saudi(Arab Badwi) menghancurkan Makkah dan Madinah (kubur para sahabat ditarah dibuat tandas), makam2 dihancurkan....sampai ada fatwa suh buang makam Baginda SAW...Tak percaya? Ustaz Google ada...ASWJ sama sekali takkan buat camni

    ReplyDelete
  21. Tuu diaa!!! sekali obe update, terkejut cek!!

    ReplyDelete
  22. Ini sangat melampau.. Tak kira laa kita nih sunnah atau syiah.. Islam atau bukan Islam.. Hakikatnya, jika Nabi S.A.W masih hidup, baginda pasti tidak akan menghalalkan perbuatan ini.. Dan orang yang kononnya "sunnah" yang melakukan ini pasti menerima habuan dari ALLAH Taala di akhirat kelak..

    ReplyDelete
  23. Kebodohan yang teramat sangat !!

    ReplyDelete
  24. pathetic. sad. bila da extreme sgt mcm ni la jd. double middle fingers!
    stop acting like u care about Muslims oppressed by the effing zion when in fact u failed to practice Islam among urself.

    ReplyDelete
  25. negara huru-hara, masalah kecil pun boleh sampai berbunuhan...haih

    ReplyDelete
  26. Sebenarnye kita xtau realiti yg berlaku sebab kita tak berada di tempat diorg..mungkin ada sebab2 mengapa sunni kt ctu bom puak2 syiah kt afghan tu.

    ReplyDelete
  27. malaysia pun akan jadi macam ni kalau PAS memerintah.

    ReplyDelete
  28. KENAPA BYK YG KOMEN SURUH ISLAM DAN SYIAH BERBAIK? TERANG2 LAGI SYIAH ITU BERTENTANGAN DGN AJARAN ISLAM. MUNGKIN CARA MEMBUNUH SALAH, TAPI KENA TAHU JUGA, AHLI2 SYIAH INI PERNAH DITEGUR RAMAI TOK GURU, IMAM, ATAUPUN SUME ILMUWAN AGAMA. TP DIORANG TAK PERNAH NAK BERUBAH. SO, BYK2 KAN MENCARI ILMU KALAU HENDAK BERSUARA. JGN SAMPAI MENDATANGKAN FITNAH, KEKELIRUAN ANTARA KITA SESAMA ISLAM.

    ReplyDelete
  29. sape bangang yg cakap sunni sambut asyura dgn mkn bubur asyura tu? bubur asyura tu satu bidaah dr puak2 shiah jgk la bengong. nabi dan ulamak2 sunni tak suruh pun masak bubur asyura tu.. kita ni yg pndai2 pegi masak, bajet lagi bijak dari ulamak..

    ReplyDelete
  30. yg bom tu org shiah sendiri.. daripada pakai belati, baik letak bom kat badan..

    ReplyDelete
  31. Bodoh aahhh pengebom2 ni. Bodo tahap dewa.

    ReplyDelete
  32. ko nk suruh syiah berubah jadi sunni ke?..ape punye bebal ko ni?..kalo cmtu gune ayat yg same gak ;AHLI2 SUNNI INI PERNAH DITEGUR RAMAI TOK GURU, IMAM, ATAUPUN SUME ILMUWAN AGAMA. TP DIORANG TAK PERNAH NAK BERUBAH; so kesimpulannya syiah bole mengebom sunni sesuka ati jika menggunakan logik akal kepala bana ko tu!!..

    ko sndri yg kate syiah ni bukan islam, so watpe nk dibomkan budak2 yg x bersalah tu?..bagila kan hak2 mereka sbg org 'bukan islam' spt mane agama lain kristian,hindu n lain2..

    lebih baik bom kan istana keluarga saud yg merampas mekah n madinah (tanah hijaz) dan ditukar sbg arab saudi,diorang ni lagi layak dibom sbb bodoh n suke membazir macam syaitan..

    ReplyDelete
  33. Aku penah tengok penyokong pas buat benda cenggini sambil makan bubur asyura.. Pergh!! lagi extreme Penyokong pas bro!!

    ReplyDelete
  34. yeke puak sunni yg mengaku bertanggungjawab?? apa bukti?? setakat mengaku bodo mcm tu bleh la.
    cuba klu aku nngaku aku yg bertanggungjawab..cner?? takleh nak caye 100% ngan media.ntah2 ni semua kerja barat zionis yg nak provoke islam!

    ReplyDelete
  35. Nate berok la!!

    ReplyDelete
  36. org melayu kat malaysia yg setiap tahun wat bubur asyura sempena sambutan 10 muharam, org syiah jugak yg kena?..ko btul2 bangangla peja..

    ReplyDelete
  37. Letupan seperti ini biasanya berlaku di negara2 yang kalah perang ngan US; Afghanistan & Iraq. Tentera US sendiri yg pasang bom C4 kat tempat awam, pastu tuduh Al-Qaeda la, Osama la, Saddam la yang buat. Padahal, saja ja nak buat Syiah & Sunni gaduh sesama sendiri. Yang untung, US la dapat korek minyak kat Iraq dengan lebih lama..

    ReplyDelete
  38. jom kasi butthurt kat video nih. tetibe after a while ada org reply on my post haha

    ReplyDelete
  39. http://www.youtube.com/watch?v=ZXJ31rldBLY&feature=email&email=comment_reply_received

    ReplyDelete
  40. Islam menetapkan peraturan tertentu dalam perang, antaranya tidak boleh membunuh wanita, kanak-kanak, orang tua dan orang awam yang tidak terlibat dalam perang. Jangan melanggar perjanjian, jangan mengkhianati harta rampasan perang, jangan merosakkan mayat, jangan membunuh kanak-kanak dan ahli-ahli rumah ibadat.





    -terang lagi nyata ini adalah kesalahan

    ReplyDelete
  41. Assalamuallaikum sahabat...Apapun yang berlaku semua atas kehendak allah..kalau kita sebagai islam tidak mempunyai keimanan,beginilah jadinya..orang di sana berperang tanpa kita ketahui sebab yang betul,orang di sini pulak dok sebok bertekak,caci mencaci...kan lebih elok kalau kita doakan agar semuanya selamat??lebih baik mencari pahala dari berbuat dosa..

    ReplyDelete
  42. RELIGION OF PEACE?????? pfffftttt

    ReplyDelete
  43. MANA DAPAT SUMBER NI? BETUL KE SUNNAH BOM SYIAH?

    ReplyDelete
  44. ahhh ni semua kerja illuminati
    kasi bakar line sunnah sunni
    biar bergaduh

    ReplyDelete
  45. repent, ye infidels.. for Jedi is the only true path to heaven.

    ReplyDelete
  46. Just came back from Kabul on Saturday. Been there since 22 Nov- 2 Dec.

    Please do not believe totally what they have written Obe. I know you summarized it from the post. Its not what they wrote, but the intention and most of the time its biased.

    Ive been there, Kabul, twice, this year. Its not a major trip, but for the short length of time I was there, I can feel their fear and uncertainty.

    The country is peacefull.. and beautiful. But the peace is cosmetic, and tension is just underneath the surface. Anyone can create riots and blame others, or 'claim on behalf others'.

    Its a sad thing for a moslem country. they still have long way to go. My prayers for Afghans.

    ReplyDelete
  47. Terlalu banyak populasi di atas muka bumi. Bila kejadian begini kuranglah kesesakan, sumber makanan dan air pun tak perlu berebut rebut

    ReplyDelete
  48. Aku rasa betul apa DonnaSha cakap. keadaan komunikasi yang teruk macam tu. senang orang nak manipulasi..

    ReplyDelete
  49. SENTAP MAK TAU TGK GAMBAR2 TU NYAHHHHHHHHH!!!! SUNDAL BETOL DORANG TU KAN NORKK? TAK KOSER MAK! HAZAB BETOL!

    ReplyDelete
  50. aduhhhhh... korang sume prasan x bila ada post mcm ni, komen2 sume kasar.. masing2 antara kita asyik gaduh n memaki hamun... masing2 nak tunjuk sapa lg pandai.. ingat x dulu bila kuar entri psl hukum tembak dekat somalia.. sume bikin panas siap bg dalil dan hadis... xnakla smpai camni wei.. kita semua tengok dan jadikan iktibar sudah la... ini x, ada yg siap bakar line suh syiah n sunni gaduh2.. aku x taula sgt psl hukum hakam ni.. tp apa yg aku tau, org yg x berperang atau yg x bersenjata tu x blh di bunuh..
    btulkan klu aku slh...

    ReplyDelete
  51. Kalau seseorang itu Allah TAKDIRKAN dia dilahirkan dalam keluarga Syiah, dari komuniti Syiah, dalam sebuah negara Syiah.... Salah Siapa??? Allah?? atau orang itu sendiri?? samalah juga dengan agama lain.. Fikir-fikirkanlah... Allah tidak bersalah...

    ReplyDelete
  52. Memang betul en. Pemikir.. setiap keputusan Allah adalah yang terbaik untuk umatnya.. walaupun dia menakdirkan seseorang itu dilahirkan tidak beragama di tengah-tengah pergunungan Tibet.. sebab itu bukanlah kuasa manusia untuk menentukan keluarga beragama apa yang hendak mereka dilahirkan..

    ReplyDelete
  53. syiah bukan islam mereka tidak sikit pun ada tahfiz dan hafizah al-quran, kalau mereka benar-benar bawa agama allah swt mereka patut ikut ajaran rasulullah, ini adalah pembalasan syria syiah atas penduduk sunnah wal jamaah, saya tidak setuju kanak-kanak, orang2 tua dan wanita jadi mangsa

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails